Per 1 september 2023 treedt Timo Hoogeboom af als CEO bij Neerlands Glorie Groenten & Fruit (NGG&F) en HAK. . Hij bouwde HAK om van een groenteconservenbedrijf dat in de Benelux dat groente verkocht naar een Europese speler die ook groenten in stazak en koelverse producten verkoopt.
Marketing en innovatie
Hoogeboom wordt opgevolgd door Nicole Freid. Ze is al ruim tien jaar aan boord bij HAK als directeur Marketing en Innovatie en heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei van HAK. Naast haar werk bij HAK is Freid actief als bestuurder bij de bond van Adverteerders. Eerder deed ze ervaring op als marketeer bij bekende A-merken in de FMCG-sector.
Hoogeboom en Freid werkten het afgelopen decennium samen aan de langetermijnstrategie van HAK. Mijlpalen waren:
- oprichting van HAK Fresh
- de ontwikkeling van de stazak
- overname van Four Seasons Foods
- groei in Duitsland - mede door de overname van Foodeko GMBH.
- behalen van de B corp-certificering begin dit jaar
Meer groenten en peulvruchten
Freid over haar nieuwe functie: “Het is een hele eer om het stokje van Timo te mogen overnemen. Ik ben er klaar voor om aan het volgende hoofdstuk te gaan bouwen. De missie van HAK om iedereen te helpen meer groenten en peulvruchten te eten blijft daarbij leidend. De recent uitgesproken ambitie om over te gaan naar 100% biologisch voor de Nederlandse teelt in 2027 is een stevige uitdaging, maar die ga ik graag aan, samen met de andere collega’s bij HAK en NGG&F."