Pluimveeverwerkers roeren zich in vleesdebat met dagbladadvertentie: 'verdienen meer waardering'

Pluimveeverwerkers roeren zich in vleesdebat met dagbladadvertentie:...

De Nederlandse Vereniging van de Pluimveeverwerkende Industrie (Nepluvi) plaatst sinds donderdag in grote landelijke dagbladen advertenties waarin...

Een op drie mensen weet keurmerk niet te onderscheiden van neplogo

Een op drie mensen weet keurmerk niet te onderscheiden van neplogo

Eén derde van de consumenten kan gecertificeerde duurzaamheidskeurmerken niet onderscheiden van fictieve logo's en valse claims. De...

Dick Hordijk stelt dat consumenten kunnen bijdragen aan tegengaan milieuschade

Biologisch steeds ietsjes minder duur dan niet-bio

Het prijsverschil tussen biologische en niet-biologische levensmiddelen is de afgelopen vijf jaar gedaald van 63% naar 48% in de Nederlandse...

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap zonder kannibaliseren

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap...

Lidl heeft afgelopen half jaar 7% meer vleesvervangers verkocht tijdens een test waarbij vleesvervangers een plaats krijgen in hetzelfde schap als...

Consumentenbond: 'Veel kant-en-klaarmaaltijden ongezonder dan gedacht'

Consumentenbond: 'Veel kant-en-klaarmaaltijden ongezonder dan gedacht'

Veel kant-en-klaarmaaltijden van blijken ongezonder dan beweerd. Dat concludeert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek. De bond onderzocht...

Plantaardige alternatieven goedkoper dan vlees

Plantaardige alternatieven goedkoper dan vlees

Vlees en zuivel zijn in veel supermarkten goedkoper dan de plantaardige alternatieven. Denktank Questionmark onderzocht vorig jaar bij Albert Heijn,...

Picnic-klanten houden van biologisch, fruit en zuivel 

Picnic-klanten houden van biologisch, fruit en zuivel

Supermarktformule Picnic analyseert jaarlijks het koopgedrag van consumenten. Fruit en zuivel zijn het afgelopen jaar het meest geliefd. Ook ziet...

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool met consumenten profielen moet hulp bieden

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool...

"We zien vaak dat duurzame foodmerken het belang overschatten dat consumenten hechten aan duurzaamheid." Daarom lanceren Food Cabinet en Future of...

Gezond eten vaak te duur en ongezond vaak té lekker

Gezond eten vaak te duur en ongezond vaak té lekker

Van de mensen die gezonder willen eten zegt 17 procent te weinig geld te hebben om daadwerkelijk gezonde producten te kopen. Een groter deel van 39...

Supermarkten profiteren in België: sprake van graaiflatie?

Supermarkten profiteren in België: sprake van graaiflatie?

Belgische supermarkten verdienen onterecht veel aan de eerdere stijging van grondstofprijzen. Dat stelt consumentenorganisatie Testaankoop. Die...

Oatly bundelt al 'het gezeik' over zijn havermelk op website 'F*ck!Oatly'

Oatly bundelt al 'het gezeik' over zijn havermelk op website...

De Zweedse havermelkproducent Oatly heeft al het negatieve nieuws rondom het merk en het bedrijf op een site bij elkaar verzameld. De site is...

Albert Heijn in nauw overleg met Callebaut: Delicata chocoladeletters op tijd in het schap

Albert Heijn in nauw overleg met Callebaut: Delicata chocoladeletters...

Op dit moment is de productie van de chocoladeletters van Albert Heijn nog niet begonnen vanwege de salmonella besmetting in de fabriek van Barry...