Dionne Irving
Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid
Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid
Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.
Mycelium - de wortels van de paddenstoel - worden gezien als eiwitrijke grondstof en daarmee vooral als basis voor vleesvervangers. Zo zet startup ENOUGH ze ook in de markt. In het Low Food Lab - een samenwerking met Flevo Campus - keken technologen, chefs en kunstenaars naar alternatieve toepassingen voor de grondstof. Vooral de rol als vetvervanger valt op.
Vivera kondigt de overname van De Vegetarische Slager van Unilever aan.
Vijf jaar geleden - 2020 - stond de wereld in het teken van de coronapandemie. Wat is er sindsdien permanent veranderd in de wereld van food? VMT vroeg het aan 3 experts.
Zuivelproducent Melkunie heeft consumenten een te rooskleurig beeld gegeven van de duurzaamheid van zijn producten. De Reclame Code Commissie (RCC) heeft klachten van Wakker Dier hierover gegrond verklaard.
Wageningen Food & Biobased Research start met het FIBERME-project. Samen met bedrijven zoals DSM-Firmenich onderzoeken ze hoe met AI de reactie van het darmmicrobioom op voedingsvezels kunnen voorspellen.
De mate van bewerking van voedingsmiddelen is al een paar jaar een onderwerp van discussie. Dat betekent dat het ook bij productontwikkelaars terecht komt. Hoe spelen ze daarop in? In dit overzicht vertellen 4 productontwikkelaars over hun aanpak.
Retailers, groothandels en A-merken hebben in lijn met NAPV-doelstellingen nieuwe afspraken gemaakt om zout te reduceren in vleesvervangers.
De Nederlandse startup Vivici produceert wei-eiwit via precisiefermentatie. CCO Simon Penfold en CTO Marcel Wubbolts vertellen over de voordelen van de verbinding met oprichters dsm-firmenich en Fonterra, en de potentie van hybride producten.
Albert Heijn maakt bekend de Nutri-Score op het hele assortiment te plaatsen, nu ook op de A-merken. Dit is een van de maatregelen die ze nemen om klanten meer gezonde voeding te laten eten.
Flora Food Group had de doelstelling om een papieren verpakking voor de plantaardige boter te ontwikkelen. Een papieren verpakking voor een vettig product is niet makkelijk. Om dit voor elkaar te krijgen, werkte Flora samen met verschillende partners. Hoe loopt de verpakking een jaar na introductie?