Foto: Unilever

Unilever schrapt circa derde van alle kantoorbanen in Europa, impact...

Unilever wil voor eind volgend jaar ongeveer een derde van alle kantoorfuncties in Europa schrappen. Dat gaat om zo'n 3000 tot 3200 banen. Dat bevestigt Unilever na berichtgeving door de Britse zakenkrant Financial Times.

Streepjescode bestaat 50 jaar, maar QR-code lonkt

Streepjescode bestaat 50 jaar, maar QR-code lonkt

De streepjescode bestaat 50 jaar. Deze verjaardag wordt gebruikt door GS1 en 22 bedrijven, waaronder Nestlé om te pleiten voor de QR-code van GS1.

Ingrediëntenleverancier IFF krijgt miljoenenboete voor wissen kartel-appjes

Ingrediëntenleverancier IFF krijgt miljoenenboete voor wissen...

Smaak- en geurstoffenfabrikant IFF en drie grote rivalen hebben stiekem afspraken gemaakt om de concurrentie te drukken, denken de toezichthouders van de Europese Unie, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. IFF moet de Europese Commissie een boete betalen van 15,9 miljoen euro voor het hinderen van onderzoek.

Brussel niet bezorgd over onderzoek China naar dumping varkensvlees, vleessector wel

Brussel niet bezorgd over onderzoek China naar dumping varkensvlees,...

De EC maakt zich "geen enkele zorgen" over het onderzoek dat China heeft aangekondigd naar te goedkoop Europees varkensvlees. Dat geldt niet voor de Vereniging voor de Nederlandse Vleeswarenindustrie en de Europese koepelorganisatie van vleesproducenten en vleeshandel.

Brand in Kikkomanfabriek onder controle

Brand in Kikkomanfabriek onder controle

Het afgelopen weekend woedde er in de fabriek van sojasausproducent Kikkoman in het Groningse Sappemeer een brand. De brandweer had het onder controle. Wel was nog geruime tijd nodig voor het nablussen, meldt de veiligheidsregio.

Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten verdubbelen 

Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten...

Supermarktketen Lidl België geeft aan de verkoop van plantaardige eiwitproducten te willen verdubbelen tegen 2030. Uit eigen onderzoek blijkt dat klanten bereid zijn meer plantaardige producten te kopen als de prijzen lager zijn. Daarom voert Lidl vanaf 15 mei een flinke prijsverlaging in.