Tijdens het Food Future Event op 3 oktober vertellen 3 foodbedrijven hoe zij omgaan met risico's in productontwikkeling:
1 Guido Slegers, voedseltechnoloog bij Verstegen Spices&Sauces vertelt in de sessie over de ontwikkeling van Kneed&Klaar, een droge mix voor vleesvervangers. Dit betekende een heel nieuwe categorie voor het bedrijf.
2 Anneke Roes, marketing- en communicatiemanager bij algenproducent Phycom vertelt wat nodig is om algen als ingrediënt te leveren voor de voedingsmiddelenindustrie. Het betekent onder andere een goede kwaliteit, een hoog volume tegen een betaalbare prijs. Volgens Roes kennen Europese consumenten algen van het nori-vel rondom de sushi of van de supplementen in de drogisterij. Roes: “Die pillen zijn niet lekker vanwege de productiewijze.” Om algen bekender te maken is volgens de marketingmanager ook inspanning nodig van de supermarkten.
3 Joeri Hollink, Product Development Manager bij Meatable vertelt wat het betekent om te werken aan kweekvlees, een product dat in Europa nog niet op de markt is: risico next level!
Luisteren (en actief meedoen) aan deze discussie? Naast deze paneldiscussie zijn er ook workshops en kennissessies te volgen, allemaal interessant voor de productontwikkelaar. Meld je aan voor het Food Future Event op 3 oktober.