Food Future Event: met Meatable, Verstegen Spices&Sauces en Phycom praten over risico's nemen in productontwikkeling

Food Future Event: met Meatable, Verstegen Spices&Sauces en Phycom praten over risico's nemen in productontwikkeling

Wat is nodig om succesvol duurzame en/of gezonde ingrediënten in te zetten in productontwikkeling? Hoe ontwikkel je een product voor een heel nieuwe categorie? Risico's nemen in productontwikkeling, hoe doe je dat?

Tijdens het Food Future Event op 3 oktober vertellen 3 foodbedrijven hoe zij omgaan met risico's in productontwikkeling:

1 Guido Slegers, voedseltechnoloog bij Verstegen Spices&Sauces vertelt in de sessie over de ontwikkeling van Kneed&Klaar, een droge mix voor vleesvervangers. Dit betekende een heel nieuwe categorie voor het bedrijf.

2 Anneke Roes, marketing- en communicatiemanager bij algenproducent Phycom vertelt wat nodig is om algen als ingrediënt te leveren voor de voedingsmiddelenindustrie. Het betekent onder andere een goede kwaliteit, een hoog volume tegen een betaalbare prijs. Volgens Roes kennen Europese consumenten algen van het nori-vel rondom de sushi of van de supplementen in de drogisterij. Roes: “Die pillen zijn niet lekker vanwege de productiewijze.” Om algen bekender te maken is volgens de marketingmanager ook inspanning nodig van de supermarkten.

3 Joeri Hollink, Product Development Manager bij Meatable vertelt wat het betekent om te werken aan kweekvlees, een product dat in Europa nog niet op de markt is: risico next level!

Luisteren (en actief meedoen) aan deze discussie? Naast deze paneldiscussie zijn er ook workshops en kennissessies te volgen, allemaal interessant voor de productontwikkelaar. Meld je aan voor het Food Future Event op 3 oktober.

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Onderwerpen aanpassen

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.

  1. Circulaire verpakkingen in 2050? Volgens TNO hebben deze 2 strategieën de meeste potentie
  2. Gezond snacken, wat wil de consument? Zo spelen Amerikaanse snackproducenten in op trends
  3. Pesticidecocktails: zo ga je er in de praktijk mee om
  4. Voor abonneesGraatjes, schilletjes, botjes, hout, bederf en schimmel detecteren met hyperspectral imaging
  5. FSSC 22000 versie 6 krijgt GFSI-erkenning
  6. Productinnovaties augustus: vega parmezaanse kaas, vis- en kreeftsoep en plantaardig visassortiment
  7. Belgische recalls en waarschuwingen augustus: metaaldeeltjes kruidenmixen, bacterie gerookte eendenborst en ontbrekende allergenen brood
  8. Nederlandse recalls en waarschuwingen augustus: metaaldeeltjes Italiaanse kruiden, onvermeld allergeen grillworst en metaaldeeltjes kaaskoekjes
  9. Een op drie mensen weet keurmerk niet te onderscheiden van neplogo
  10. Voor abonneesSalmonella-uitbraak door kaas treft 70 mensen in Frankrijk
  1. 25/09/2024 - 26/09/2024 | Intrafood:24
  2. Quality Time met IJsbrand: Klooien met margarine en boter (video)
  3. Voor abonneesColumn: Hoge analysekosten NVWA, tijd voor kritische reflectie
  4. Zuivelsector slaat op trom: 'Wij zijn banenmotor van platteland'
  5. Frustraties in de voedingsindustrie: hoe toon je MOAH aan in producten?
  6. Voor abonneesChecklist van 7 punten: 'Voedselveiligheid in de hele organisatie monitoren'
  7. Voor abonneesZorg om lood in verschillende voedselproducten
  8. Exclusief kijkje in pindakaasfabriek Intersnack moet nieuwe medewerkers lokken
  9. R&D'er geeft tips voor wetgeving: 'Interne of externe sparringpartner cruciaal voor interpretatie'
  10. Geen keurmerk maar kleurmerk: smakelijk maar moeilijk, blijkt uit deze drie zaken