Het bedrijf wil combineert hiermee de kennis over smaak en textuur van voedingsmiddelen en gezondheid. Deze nieuwe businessgroep moet aansluiten bij de behoefte van de markt en de consumenten.
Concurrerende markt
Volgens het bedrijf zorgt de groeiende wereldbevolking voor druk op voedingsproducenten. Ze moeten innoveren in een concurrerende markt en snel nieuwe producten introduceren.
Daarnaast komen gezondheid en welzijn samen. Dit betekent volgens DSM dat consumenten lekkere producten verwachten die hun gezondheid ondersteunen en aansluiten bij hun sociale waarden.
DSM wil deze markt ondersteunen door één businessgroep te hebben die ingrediëntenkennis en wereldwijde en lokale expertise combineert.
Versimpeling
Deze versimpelde structuur past volgens het bedrijf bij de volledige focus op gezondheid, voeding en bioscience. Dit wordt ondersteund door een recente aankoop zoals First Choice Ingredients. Dit bedrijf levert hartige smaken op basis van zuivel. Een andere recente acquisitie is Vestkorn Milling, die erwten-en boneneiwit, zetmelen en vezels produceert. Met deze aankoop wil DSM concurreren in de wereld van plantaardige eiwitten. Ook de ontwikkeling van CanolaPro sluit daarbij aan.