‘Als we hen eerder bij het project betrokken hadden, was het concept misschien wel tot ontwikkeling gekomen,” memoreert conceptontwikkelaar Eveline van Dam in de podcast. Ze ontwikkelde in haar tijd bij het innovatieteam van Albert Heijn - Food Rebels - een ‘maaltijdmuur’ gevuld met gezonde snacks en maaltijden voor bijvoorbeeld ziekenhuizen. “Iedereen was enthousiast maar de mensen die het moesten groot maken, kwamen er pas later bij. Daardoor kwam het niet van de grond.” Dat was een belangrijke learning voor Eveline: 'Betrek mensen die het concept groot moeten maken, vroeg bij het ontwikkeltraject.'
Luister naar de andere FFE-podcasts:
Podcast
Luister hier naar de podcast. Aan het eind geeft ze productontwikkelaars alvast een tip waar ze op moeten letten bij het ontwikkelen van een concept voor de retail.
Over trends op het Food Future Event:
Eveline van Dam is keynote spreker op het Food Future Event op 26 september aanstaande: Foodindustrie & retail moeten samen innoveren voor ultiem product?
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat retail en food industry meer samen optrekken en krachten bundelen in de ontwikkeling van het ultieme food product. Welke kansen liggen er? En wat kun je doen om die kansen te pakken? Alleen ga je misschien sneller, maar samen kom je een stuk verder.