Friesche Vlag speelt met de lancering van de plantaardige haverdrank naar eigen zeggen in op de vraag naar plantaardige alternatieven en geeft koffieliefhebbers nu keuze uit ‘een breder assortiment’. Het eerste product van Friesche Vlag is daarmee een tegenhanger van bijvoorbeeld Oatly en Alpro die ook een opschuimmelk verkopen.
‘Stevige schuimlaag’
Volgens FrieslandCampina zorgt het product voor een stevige schuimlaag. Belangrijk volgens de producent, want “de kwaliteit van de schuimlaag wordt door de helft van de consumenten als een van de belangrijkste factoren gezien om te kiezen voor een bepaalde melk- of plantaardige drank.” 79% van de Nederlandse huishoudens drinkt koffie, waarvan 43% cappuccino's en 13% macchiato's, meldt FrieslandCampina.
Belangrijke stap
Robbert Kleiren, Brand Leader Chocomel, Fristi en Friesche Vlag: "De introductie van de plantaardige haverdrank is een belangrijke stap voor ons. We zien dat veel mensen behalve een uitgebreid zuivelassortiment, ook plantaardige producten willen - onder andere voor het maken van een heerlijke cappuccino."