4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk voor de doorsnee consumentVoor abonnees
Voor abonnees

Voor abonnees 4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk...

Maakt zuivel een comeback? De categorie plantaardige alternatieven voor zuivel groeit nog wel, maar niet overal. Trendbureau The Healthy Marketing Team dook in dit onderwerp en presenteerde op de Food Ingredients Europe de oorzaken en oplossingen voor deze categorie. VMT destilleerde 4 lessen waar productontwikkelaars hun voordeel mee kunnen doen.

Foodvalley verwacht dat deze eiwittrends de komende vijf jaar bepalend zijn

Foodvalley verwacht dat deze eiwittrends de komende vijf jaar...

Welke trens bepalen het veld van eiwitten? De TPC-community binnen Foodvalley boog zich over dit onderwerp en formuleerde 8 trends waar voedselproducenten of investeerders hun voordeel mee kunnen doen.

Foto: Shutterstock

Dit is waarom er in januari strengere regels komen voor de verkoop...

De laatste jaren is rauwe melk populair onder consumenten die op zoek zijn naar natuurlijke, onbewerkte voedingsmiddelen. Hoewel de voedselveiligheid van rauwe zuivelproducten in Nederland relatief goed is, blijft de consumptie ervan risicovol. Regels rondom verkoop worden daarom per 1 januari 2025 aangescherpt. Dit artikel zet het op een rij.

FrieslandCampina en Micobel willen fuseren

FrieslandCampina en Micobel willen fuseren

FrieslandCampina en Milcobel maakten afgelopen woensdag 18 december bekend te willen fuseren. Leden-melkveehouders, medewerkers, ondernemingsraden en vakbonden zijn over het voornemen tot fusie geïnformeerd.

Beeld: Shutterstock

'Boeren houden van koeien': imagocampagne voor jonge boeren of...

In een recente beslissing legt het College van Beroep (CvB) van de Stichting Reclame Code uit waarom transparantie rondom sponsoring van een ideële campagne door een commerciële organisatie noodzakelijk is. Ook verduidelijkt zij wanneer een partij wordt beschouwd als mede-adverteerder, die de aanbevelingen van de Reclame Code Commissie (RCC) of het CvB ter harte mag nemen. In dit artikel wordt deze recente uitspraak verder toegelicht.

FrieslandCampina breidt weiproductie uit en vervangt verouderde procesonderdelen

FrieslandCampina breidt weiproductie uit en vervangt verouderde...

FrieslandCampina start met uitbreidingen op zijn productielocaties in Gerkesklooster en Workum. Beide projecten moeten de verwerking van wei naar een hoger niveau tillen en het productieproces duurzamer maken.

De warmtepomp die bij FrieslandCampina is geïnstalleerd.

Eerste stoomproducerende warmtepomp van Nederland bij...

FrieslandCampina heeft een primeur in Nederland: in de zuivelfabriek in Maasdam draait sinds oktober 2024 een stoomproducerende warmtepomp, waarmee CO2-uitstoot met 30% wordt teruggedrongen en het energieverbruik met ongeveer 10%. Een interview met Gerrit Westhoff, Global SHE & Sustainability Director en Nienke van Driel, Procestechnoloog bij de technologie-afdeling van de Global Supply Chain-organisatie van FrieslandCampina.

FrieslandCampina concentreert productie en sluit kaasfabriek, totaal 186 banen verloren

FrieslandCampina concentreert productie en sluit kaasfabriek, totaal...

FrieslandCampina heeft vandaag plannen aangekondigd zijn productie in Nederland te optimaliseren. Zo wil het bedrijf activiteiten in Leeuwarden meer concentreren en de productie van natuurkaas in het Limburgse Born verplaatsen naar het Friese Workum. Door deze plannen komen volgens FrieslandCampina 186 banen te vervallen.

foto: Kalver-Liefde.nl

Diervriendelijk zuivel? Jumbo verkoopt melk van start-up Kalverliefde

Jumbo heeft vanaf vandaag melk van start-up Kalverliefde opgenomen in het assortiment.

Foodproducenten uiten kritiek op Nutri-Score bij tv-programma Kassa: 'Weghalen logo was lastige, maar weloverwogen keuze'Voor abonnees
Voor abonnees

Voor abonnees Foodproducenten uiten kritiek op Nutri-Score bij tv-programma Kassa:...

Tv-programma Kassa vroeg aan levensmiddelenfabrikanten of ze van plan zijn om Nutri-Score op hun verpakking te plaatsen. Meerdere grote voedselproducenten zijn het niet eens met het algoritme achter het voedselkeuzelogo. Danone, Unilever, Arla Foods en Heineken reageerden in het tv-programma. Het CBL zei bij monde van Marc Jansen nog achter het logo te staan.