De paradox van gen Z: van shoppen bij Primark tot havermelkcappuccino on the go (podcast)

De paradox van gen Z: van shoppen bij Primark tot havermelkcappuccino on the go (podcast)

Ariane van Mancius van NowNewNext kijkt niet naar de harde grenzen tussen de generaties, maar vooral naar de drijfveren. Daar zit een overlap in, maar ook grote verschillen. In de podcast vertelt de duurzaamheids- en verpakkingsexpert hoe de drijfveren productontwikkeling kunnen informeren.

In deze podcast praten we onder andere over:

  • Hoe je bent opgegroeid in de eerste twintig jaar vormt je als generatie. De millennial is deels digitaal opgegroeid, gen Z helemaal.
  • Gen Z is erg op zoek naar avontuur in eten. Ze kunnen veel geld uitgeven aan een koffie onderweg.
  • Voedsellandschap is veranderd vanaf de millennial: “Alles was mogelijk, de Knorr Wereldgerechten kwamen op.”
  • The power van TikTok met de Dubaireep als voorbeeld. En wat kan een doorsnee foodbedrijf hiermee?
  • Ook babyboomer is sinds corona ook meer online. Ze hebben meer dan gen Z geld om uit te geven.
  • Gen Z is heel paradoxaal: van Primark tot havermelkcappuccino.
  • Bedrijven moeten kijken of de snelle trends bij hen passen.
  • En nog veel meer: van Roxy Dekker tot edamameboontjes!

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.

  1. Voor abonneesAppelsap teruggeroepen vanwege arseen
  2. Voor abonneesMilkshakes in verzorgingshuizen besmet met Yersinia
  3. Uitspraak RCC: 'Tijdens ophokplicht misleidden supermarkten over vrije-uitloop eieren'
  4. Drie voedingstrends: dit vinden consumenten belangrijk
  5. Vezeltechnologie biedt alternatief voor getextureerde plantaardige eiwitten
  6. Vanaf 2025 exportcertificaat nodig voor export biologische producten naar Verenigd Koninkrijk
  7. Voor abonneesRCC geeft 5 tips over misleiding: 'Maak geen claims die je niet waar kunt maken'
  8. Chef, foodproducent en ondernemer Samuel Levie wil innoveren zonder oogkleppen op
  9. Voor abonneesToename voedselfraude in de EU: uitschieter van overtredingen in juli
  10. Voor abonneesDodental van 9 in listeria-uitbraak gelinkt aan vlees
  1. Food Future Event: zo maken foodbedrijven keuzes in duurzame verpakkingen en ingrediënten
  2. Voor abonneesKwaliteit Nederlandse melk nog altijd ongeëvenaard, nieuwe contaminanten liggen op de loer
  3. Online campagne moet consumenten meer leren over gebruik supplementen
  4. Duurzame zuivel in Twix? Zo werken FrieslandCampina en Mars samen om dit te bereiken
  5. Danone stopt met Nutri-Score op drinkyoghurts
  6. Quality Time met IJsbrand: Handen wassen een precaire zaak (video)
  7. Voor abonneesExpert geeft 5 tips over 'bos van duurzaamheidswetten': 'Leg dit niet bij één persoon, maar bij een team'
  8. Zo bouwt PeelPioneers een nóg grotere schillenfabriek: 'Uiteindelijk mag niks meer in de verbrandingsoven verdwijnen'
  9. Op deze zes manieren probeert Albert Heijn voedselverspilling tegen te gaan
  10. Unilever wil met AI productiviteit verhogen