Westland Kaas neemt vegan kaasmerk Kees over

Westland Kaas neemt vegan kaasmerk Kees over

Westland Kaas bekend van Old Amsterdam en Maaslander koopt het vegan kaasmerk 'Kees'. Volgens Westland Kaas past de overname van Kees bij de 'eigenzinnige van zakendoen' van het familiebedrijf die zich richt op vernieuwing en creativiteit.

Zo ontwikkelde het bedrijf naar eigen zeggen de eerste Maaslander zoutarme kaas en Old Amsterdam van geit. Ook werkt Westland bijvoorbeeld samen met Those Vegan Cowboys bij het ontwikkelen van veganistische alternatieven voor kaas. Those Vegan Cowboys is het bedrijf van Jaap Korteweg en Nico Koffeman, de oprichters van de Vegetarische Slager.

Westland Kaas ziet kansen met het vegan kaasmerk Kees

Ronald van Zetten, ceo van Westland Kaas: ‘Bij Westland hebben we een passie voor ondernemerschap, gericht op het steeds verbeteren van de smaak en receptuur van onze producten. Deze overname van Kees brengt ons opnieuw dichter bij onze missie, waarbij we het leven beter willen laten smaken, door zo veel mogelijk mensen te laten genieten van de heerlijkste kaas op een duurzame manier.

Het merk Kees is opgericht in 2011

Marc van Wanroij en Gijs Jansen begonnen met ‘Kees’ onder de naam Keesmakers in 2011. Kees geldt als variant op kaas. Het bestaat uit magere koemelk en de productie valt te vergelijken met die van Goudse kaas. Alleen vervangt Kees de zuivelvetten voor plantaardige oliën, waardoor in het product veel onverzadigde vetzuren zitten. Het alternatief bevat 50 procent minder verzadigde vetten dan reguliere kaas.

Onderwerpen aanpassen

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.

  1. Met deze 9 producten willen startups gezondere alternatieven bieden
  2. CBL: 'Voorlopig geen krekelmeel in voedingsmiddelen'
  3. Trends in dranken: van botanicals tot eetbare cocktails
  4. Investeringen in startups steeds populairder: Roquette en Beneo stappen in startups
  5. Hooghoudt brengt korte keten terug met Graanrepubliek: 'Smaak is direct verbonden met herstel biodiversiteit'
  6. Voor abonneesOn Topic: de antwoorden op deze 10 vraagstukken geven de beginnende QA'er een streepje voor (update)
  7. 'Consumenten kopen meer biologische versproducten dan houdbare producten'
  8. Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat
  9. Voor abonneesOn Topic: dit zijn de NAPV-criteria per productgroep
  10. Column Simone Hertzberger: Verkeerde bron
  1. Broodnodig onderzoek naar uitbraken door tahini, hummus en halva levert betere kennis op
  2. Nieuwe normen voor verschillende voedselcategorieën: 'PFAS's zijn schadelijker dan werd gedacht'
  3. Zo werkt Iglo aan herformulering: 'Met kant-en-klare producten rijden consumenten minder snel een scheve schaats'
  4. HAK stapt over op lokaal biologisch: 'Disruptieve aanpak nodig om vraag te vergroten'
  5. Wereldhandel zorgt voor grenzeloze uitbraken
  6. Zo spelen startups in op trends: 10 innovaties op de Horecava
  7. Met deze 11 plantaardige producten brengen startups de markt in beweging
  8. Uitbraak met 100 zieken blijkt veroorzaakt door rucola
  9. Eyeopener voor producenten zuigelingenvoeding: rechter ziet 'groeimelk' als gezondheidsclaim
  10. Productinnovaties januari: Ben & Jerry's chocoladerepen, botanische soda en plantaardige visfilet