Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat

Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat
Online supermarkt Crisp neemt producent van maaltijdboxen De Krat over

Online supermarkt Crisp en maaltijdbox aanbieder De Krat gaan samen verder. Met de overname wil Crisp haar klanten naar eigen zeggen 'complete variatie aan gemak opties van goede kwaliteit bieden'. Klanten van Crisp kunnen vanaf nu ook kiezen voor een maaltijdbox met geportioneerde ingrediënten voor een vast bedrag per week.

Beide bedrijven werken naar eigen zeggen met ‘seizoensgebonden, verse producten van vooral lokale komaf’. Ook werken beide bedrijven in een korte keten zonder tussenschakels. “De Krat biedt al 10 jaar een box die met veel aandacht en bevlogenheid wordt samengesteld met veelal biologische producten die direct bij de boer vandaan komen. Consumenten zoeken steeds vaker naar lokale en duurzame producten”, vertelt Tessa Venker, directeur van De Krat.

‘Je moet eten kunnen vertrouwen’

In 2015 ontving de leverancier van maaltijdboxen een B Corp certificering. “Wat je eet, moet je kunnen vertrouwen”, vervolgt Venker. “Consumenten willen gezond en gevarieerd eten uit het seizoen, van onze eigen Nederlandse boeren. Met die gedeelde filosofie schoven we bij Crisp aan tafel en zagen we een perfecte match en logische kruisbestuiving. Met de logistieke slagkracht en digitale expertise van Crisp kan een nog grotere groep mensen genieten van beter eten. Daarmee maken we samen de meeste impact.”

Gemak voor consument

“De Krat is een bewezen succesformule”, vertelt Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp. “Maar het is vooral een prachtig voorbeeld van lokaal ondernemerschap en een product dat het waard is om beschikbaar te maken voor veel meer mensen.” In september nam Crisp De Eetfabriek over, waarmee de online supermarkt vers bereide kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken aan het assortiment toevoegde. Met de overname van De Krat wil Crisp nog meer gemak bieden voor de consument.

Supermarkt én maaltijd abonnement

“We combineren het aanbod van een volwaardige supermarkt met een flexibel maaltijdbox-abonnement. Je kunt zo voor alle eetmomenten terecht op één plek”, stelt Klaassen. “Groot voordeel is dat je niet langer hoeft na te denken over wat je gaat eten. Daarnaast zorgt het voor grip op je uitgaven, door de zekerheid van een vast bedrag per week, in een periode waarin dit voor iedereen steeds belangrijker wordt.”

Volledige intergratie

Volgens de twee bedrijven bestond er al overlap in de leveranciers, makers, telers en kwekers waarmee de partijen samenwerken. Vanaf begin dit jaar kunnen klanten van De Krat al boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen. De komende periode gaan de bedrijven het aanbod van De Krat opschalen met de eigen software en logistiek van Crisp. Crisp-klanten krijgen dan vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen. In de zomer vindt de volledige merk- en ketenintegratie plaats. Alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp.

Carmen Groeneveld

Carmen Groeneveld

Redacteur VMT

Carmen Groeneveld is redacteur bij VMT met als aandachtsgebieden Wetgeving & Toezicht, Ingrediënt & Product, Economie & Bedrijven en startups.

Unilever vindt koper voor Conimex

Unilever vindt koper voor Conimex

Unilever verkoopt Conimex aan het Finse foodbedrijf Paulig bekend van de merken Santa Maria en Poco Loco.

Beeld: Shutterstock

Unilever verkoopt Unox en Zwan aan Zwanenberg Food Group

Unilever ontving een bindend bod van Zwanenberg Food Group voor de overname van de merken Unox en Zwan. Beide merken maken al bijna een eeuw deel uit van de Unilever-portfolio. Unox sinds 1937 en Zwan sinds 1928.

Zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden krijgt vorm in NAPV

Zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden krijgt vorm in NAPV

De eerste 20 afspraken in het kader van de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) staan online. Deze gaan over zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden.

Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen herbruikbaar alternatief

Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen...

Albert Heijn, ALDI, Carrefour, Colruyt, Delhaize en Lidl verenigen zich in de Reusable Packaging Coalition. Ze willen de mogelijkheden rond hergebruik van verpakkingen onderzoeken. In een eerste proefproject zetten ze de overstap naar herbruikbare verpakkingen voor champignons in regio Mechelen.

Onderzoek: supermarkten promoten gezonde voeding onvoldoende

Onderzoek: supermarkten promoten gezonde voeding onvoldoende

Supermarkten ondernemen nauwelijks stappen om hun assortiment gezonder te maken. Volgens denktank Questionmark bestaat 83 procent van de supermarktaanbiedingen nog altijd uit ongezonde producten. Ekoplaza doet het het beste. Jumbo, Aldi, Albert Heijn en Plus lopen achter.

Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft inzicht in wat goed gaat en wat niet

Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft...

Supermarkten hebben stevige doelen geformuleerd voor de transitie naar meer plantaardig: 60/40 plantaardig/dierlijk in 2030. Met hun beleid en in hun assortimenten, aanbiedingen en winkelinrichting kunnen supermarkten de consumptie van minder dierlijk en meer plantaardig bevorderen. Hoe vordert het? Supermarkten lijken flink te experimenteren, maar er is meer nodig.

HAK verlaagt prijzen peulvruchten

HAK verlaagt prijzen peulvruchten

HAK wil dat consumenten vaker peulvruchten eten Daarom verlagen ze de consumentenadviesprijs van het merendeel van haar producten.

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert een nieuw foodmerk: Jumbo's. Volgens de supermarktketen combineert het merk kwaliteit en betaalbaarheid. De eerste producten onder dit merk zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.