Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat

Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat
Online supermarkt Crisp neemt producent van maaltijdboxen De Krat over

Online supermarkt Crisp en maaltijdbox aanbieder De Krat gaan samen verder. Met de overname wil Crisp haar klanten naar eigen zeggen 'complete variatie aan gemak opties van goede kwaliteit bieden'. Klanten van Crisp kunnen vanaf nu ook kiezen voor een maaltijdbox met geportioneerde ingrediënten voor een vast bedrag per week.

Beide bedrijven werken naar eigen zeggen met ‘seizoensgebonden, verse producten van vooral lokale komaf’. Ook werken beide bedrijven in een korte keten zonder tussenschakels. “De Krat biedt al 10 jaar een box die met veel aandacht en bevlogenheid wordt samengesteld met veelal biologische producten die direct bij de boer vandaan komen. Consumenten zoeken steeds vaker naar lokale en duurzame producten”, vertelt Tessa Venker, directeur van De Krat.

‘Je moet eten kunnen vertrouwen’

In 2015 ontving de leverancier van maaltijdboxen een B Corp certificering. “Wat je eet, moet je kunnen vertrouwen”, vervolgt Venker. “Consumenten willen gezond en gevarieerd eten uit het seizoen, van onze eigen Nederlandse boeren. Met die gedeelde filosofie schoven we bij Crisp aan tafel en zagen we een perfecte match en logische kruisbestuiving. Met de logistieke slagkracht en digitale expertise van Crisp kan een nog grotere groep mensen genieten van beter eten. Daarmee maken we samen de meeste impact.”

Gemak voor consument

“De Krat is een bewezen succesformule”, vertelt Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp. “Maar het is vooral een prachtig voorbeeld van lokaal ondernemerschap en een product dat het waard is om beschikbaar te maken voor veel meer mensen.” In september nam Crisp De Eetfabriek over, waarmee de online supermarkt vers bereide kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken aan het assortiment toevoegde. Met de overname van De Krat wil Crisp nog meer gemak bieden voor de consument.

Supermarkt én maaltijd abonnement

“We combineren het aanbod van een volwaardige supermarkt met een flexibel maaltijdbox-abonnement. Je kunt zo voor alle eetmomenten terecht op één plek”, stelt Klaassen. “Groot voordeel is dat je niet langer hoeft na te denken over wat je gaat eten. Daarnaast zorgt het voor grip op je uitgaven, door de zekerheid van een vast bedrag per week, in een periode waarin dit voor iedereen steeds belangrijker wordt.”

Volledige intergratie

Volgens de twee bedrijven bestond er al overlap in de leveranciers, makers, telers en kwekers waarmee de partijen samenwerken. Vanaf begin dit jaar kunnen klanten van De Krat al boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen. De komende periode gaan de bedrijven het aanbod van De Krat opschalen met de eigen software en logistiek van Crisp. Crisp-klanten krijgen dan vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen. In de zomer vindt de volledige merk- en ketenintegratie plaats. Alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp.

Carmen Groeneveld

Carmen Groeneveld

Redacteur VMT

Carmen Groeneveld is redacteur bij VMT met als aandachtsgebieden Wetgeving & Toezicht, Ingrediënt & Product, Economie & Bedrijven en startups.

Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft inzicht in wat goed gaat en wat niet

Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft...

Supermarkten hebben stevige doelen geformuleerd voor de transitie naar meer plantaardig: 60/40 plantaardig/dierlijk in 2030. Met hun beleid en in hun assortimenten, aanbiedingen en winkelinrichting kunnen supermarkten de consumptie van minder dierlijk en meer plantaardig bevorderen. Hoe vordert het? Supermarkten lijken flink te experimenteren, maar er is meer nodig.

HAK verlaagt prijzen peulvruchten

HAK verlaagt prijzen peulvruchten

HAK wil dat consumenten vaker peulvruchten eten Daarom verlagen ze de consumentenadviesprijs van het merendeel van haar producten.

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert een nieuw foodmerk: Jumbo's. Volgens de supermarktketen combineert het merk kwaliteit en betaalbaarheid. De eerste producten onder dit merk zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads.

Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden van huismerken

Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden...

In kant-en-klare maaltijden zijn steeds vaker volkorengranen verwerkt, concludeert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek naar 400 kant-en-klaarmaaltijden met pasta, noedels, rijst of couscous.

Na Lidl komt ook supermarkt Dirk met hybride vleesproducten

Na Lidl komt ook supermarkt Dirk met hybride vleesproducten

Supermarktketen Dirk volgt Lidl en introduceert half-om-half gehakt en runderhamburgers met 'plantaardige toevoeging'.

Onvrede over loon leidt tot staking bij Remia

Onvrede over loon leidt tot staking bij Remia

Werknemers van sauzenfabrikant Remia leggen vanaf donderdagmiddag 24 uur het werk neer, kondigt vakbond FNV aan. Volgens de vakbond is de directie van het bedrijf niet tegemoetgekomen aan de eisen voor een nieuwe cao van werknemers van Remia's fabriek in Den Dolder. Met de staking wil FNV de maker van mayonaise, ketchup en satésaus onder druk zetten om een hoger loonbod te doen.

Van idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet onmogelijk'

Van idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet...

Producenten bieden producten graag aan in de supermarktschappen. Maar de weg van het bedenken van een product tot het daadwerkelijk in de schappen leggen hiervan kan lang zijn. Hoe gaan kleine producenten hiermee om, hoe hebben zij dit aangepakt en welke 10 tips hebben zij? VMT vroeg het aan 7 startup ondernemers.

Foto van de laatste koolteelt op het perceel waar de nieuwe productielocatie komt. Op de foto zijn te zien Anouk Wissink, algemeen directeur Koninklijke Vezet en Marcel Jacobs, chief executive officer van Kramer Food Family. Op de achtergrond is de huidige productielocatie van Koninklijke Vezet te zien. - Beeld: Marloes Verweij

Koninklijke Vezet bouwt nieuwe productielocatie om te voldoen aan...

Koninklijke Vezet start deze week met het bouwen van een nieuwe productielocatie in Warmenhuizen, Noord-Holland. Deze productielocatie komt tegenover de huidige locatie. Door groeiende afzet moet de producent naar eigen zeggen uitbreiden.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.