Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat

Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat
Online supermarkt Crisp neemt producent van maaltijdboxen De Krat over

Online supermarkt Crisp en maaltijdbox aanbieder De Krat gaan samen verder. Met de overname wil Crisp haar klanten naar eigen zeggen 'complete variatie aan gemak opties van goede kwaliteit bieden'. Klanten van Crisp kunnen vanaf nu ook kiezen voor een maaltijdbox met geportioneerde ingrediënten voor een vast bedrag per week.

Beide bedrijven werken naar eigen zeggen met ‘seizoensgebonden, verse producten van vooral lokale komaf’. Ook werken beide bedrijven in een korte keten zonder tussenschakels. “De Krat biedt al 10 jaar een box die met veel aandacht en bevlogenheid wordt samengesteld met veelal biologische producten die direct bij de boer vandaan komen. Consumenten zoeken steeds vaker naar lokale en duurzame producten”, vertelt Tessa Venker, directeur van De Krat.

‘Je moet eten kunnen vertrouwen’

In 2015 ontving de leverancier van maaltijdboxen een B Corp certificering. “Wat je eet, moet je kunnen vertrouwen”, vervolgt Venker. “Consumenten willen gezond en gevarieerd eten uit het seizoen, van onze eigen Nederlandse boeren. Met die gedeelde filosofie schoven we bij Crisp aan tafel en zagen we een perfecte match en logische kruisbestuiving. Met de logistieke slagkracht en digitale expertise van Crisp kan een nog grotere groep mensen genieten van beter eten. Daarmee maken we samen de meeste impact.”

Gemak voor consument

“De Krat is een bewezen succesformule”, vertelt Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp. “Maar het is vooral een prachtig voorbeeld van lokaal ondernemerschap en een product dat het waard is om beschikbaar te maken voor veel meer mensen.” In september nam Crisp De Eetfabriek over, waarmee de online supermarkt vers bereide kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken aan het assortiment toevoegde. Met de overname van De Krat wil Crisp nog meer gemak bieden voor de consument.

Supermarkt én maaltijd abonnement

“We combineren het aanbod van een volwaardige supermarkt met een flexibel maaltijdbox-abonnement. Je kunt zo voor alle eetmomenten terecht op één plek”, stelt Klaassen. “Groot voordeel is dat je niet langer hoeft na te denken over wat je gaat eten. Daarnaast zorgt het voor grip op je uitgaven, door de zekerheid van een vast bedrag per week, in een periode waarin dit voor iedereen steeds belangrijker wordt.”

Volledige intergratie

Volgens de twee bedrijven bestond er al overlap in de leveranciers, makers, telers en kwekers waarmee de partijen samenwerken. Vanaf begin dit jaar kunnen klanten van De Krat al boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen. De komende periode gaan de bedrijven het aanbod van De Krat opschalen met de eigen software en logistiek van Crisp. Crisp-klanten krijgen dan vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen. In de zomer vindt de volledige merk- en ketenintegratie plaats. Alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp.

Carmen Groeneveld

Carmen Groeneveld

Redacteur VMT

Carmen Groeneveld is redacteur bij VMT met als aandachtsgebieden Wetgeving & Toezicht, Ingrediënt & Product, Economie & Bedrijven en startups.

Beeld: Shutterstock
Etikettering

Voedingsexpert over etiketvoorstel retail: 'Een Engelstalig etiket...

COLUMN - Vorige week opperden verschillende Nederlandse supermarktketens de invoering van één Engelstalig etiket voor levensmiddelen. Dit voor betere prijsonderhandelingen met multinationals en producenten. Minister Beljaars van Economische Zaken steunde deze oproep en gaf aan al in Brussel te pleiten voor een etiket in één taal. Maar waar één Engelstalig etiket wellicht de onderhandelingspositie van supermarkten iets versterkt om de inkoopkosten verder te drukken, wordt de consumenten er uiteindelijk alleen maar slechter van.

Beeld: Shutterstock
Etikettering

Geen Nederlandse etiketten meer? Jumbo, Plus en Picnic opperen 1...

Supermarkten Jumbo, Plus en Picnic opperen één Engelstalig etiket op voedingsmiddelen in de hele Europese Unie. Volgens de supermarktleiders zou de overheid niet meer moeten eisen dat de informatie op etiketten in de Nederlandse supermarkten Nederlandstalig moet zijn. Zo willen de supermarkten een sterkere positie krijgen in de onderhandelingen met internationale leveranciers.

Lidl

Lidl omarmt 'planetary health diet' van WNF en schroeft verkoopdoel...

Lidl omarmt in alle 31 landen waar zij actief het 'planetary health diet'. Dat betekent dat ze verkoopdoelstellingen op volkoren, plantaardige eiwitten en groente en fruit.

Een Carrefour in België (foto: Shutterstock).
België

Belgische voedingsproducenten kunnen samen met supermarkten gezonde...

Supermarkten en voedingsproducenten zijn gezamenlijk in staat om consumenten aan te sporten om gezondere voeding te kopen. Dit blijkt uit een experiment van Be4Life, het onderzoekscentrum van de Universiteit Gent, in samenwerking met de sectorfederaties Fevia en Comeos, en bedrijven uit de voedingsindustrie en de retailhandel.

Unilever

Unilever vindt koper voor Conimex

Unilever verkoopt Conimex aan het Finse foodbedrijf Paulig bekend van de merken Santa Maria en Poco Loco.

Beeld: Shutterstock
Overnames

Unilever verkoopt Unox en Zwan aan Zwanenberg Food Group

Unilever ontving een bindend bod van Zwanenberg Food Group voor de overname van de merken Unox en Zwan. Beide merken maken al bijna een eeuw deel uit van de Unilever-portfolio. Unox sinds 1937 en Zwan sinds 1928.

Zout

Zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden krijgt vorm in NAPV

De eerste 20 afspraken in het kader van de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) staan online. Deze gaan over zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden.

herbruikbare verpakkingen

Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen...

Albert Heijn, ALDI, Carrefour, Colruyt, Delhaize en Lidl verenigen zich in de Reusable Packaging Coalition. Ze willen de mogelijkheden rond hergebruik van verpakkingen onderzoeken. In een eerste proefproject zetten ze de overstap naar herbruikbare verpakkingen voor champignons in regio Mechelen.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.

  1. Voor abonneesOn Topic: dit zijn de NAPV-criteria per productgroep
  2. Column Simone Hertzberger: Verkeerde bron
  3. Broodnodig onderzoek naar uitbraken door tahini, hummus en halva levert betere kennis op
  4. Nieuwe normen voor verschillende voedselcategorieën: 'PFAS's zijn schadelijker dan werd gedacht'
  5. Zo werkt Iglo aan herformulering: 'Met kant-en-klare producten rijden consumenten minder snel een scheve schaats'
  6. HAK stapt over op lokaal biologisch: 'Disruptieve aanpak nodig om vraag te vergroten'
  7. Wereldhandel zorgt voor grenzeloze uitbraken
  8. Zo spelen startups in op trends: 10 innovaties op de Horecava
  9. Met deze 11 plantaardige producten brengen startups de markt in beweging
  10. Uitbraak met 100 zieken blijkt veroorzaakt door rucola
  1. Eyeopener voor producenten zuigelingenvoeding: rechter ziet 'groeimelk' als gezondheidsclaim
  2. Productinnovaties januari: Ben & Jerry's chocoladerepen, botanische soda en plantaardige visfilet
  3. Erwteneiwit meest populair in productintroducties, rijst en favaboon volgen
  4. Hoe duurzaam ben je als foodbedrijf? 'Je kunt er geen lat tegenaan leggen en zeggen: nu ben je duurzaam'
  5. Nooit van gehoord? Sapovirus is een voedselpathogeen!
  6. Recalls Nederland 2022 in beeld: allergenen wederom meest voorkomende oorzaak
  7. Let op bij etikettering zonnebloemolie: versoepelde korte termijn afspraken vervallen per 1 januari
  8. Uit 2023: 90 zieken en 3 doden door grote listeriose-uitbraak (update)
  9. GesponsordWaaraan moet een goede veiligheidsschoen voldoen?
  10. 'In 2040 bestaat minstens een kwart van alle voedingsmiddelen uit alternatieve eiwitten'