Suikervrije snoepjes van Food2Smile krijgen Nutri-Score A

Suikervrije snoepjes van Food2Smile krijgen Nutri-Score A

Food2Smile introduceert 2 nieuwe snoepjes die suikervrij zijn en vezels bevatten. Daarom mogen ze Nutri-Score A claimen.

De snoepjes - ‘Happy Sour’ en ‘Fruit-tastic’ zijn volgens Food2Smile de enige in de categorie die Nutri-Score A claimen. Het nieuwe snoep van is getest en voldoet aan de normen.

Nutri-Score

Miriam Bouwens, voedingsdeskundige en oprichtster van Food2Smile: “Nutri-Score A staat vooralsnog niet op de verpakking. Dat doen we pas als het officieel in Nederland wordt geïmplementeerd en voor iedereen duidelijk is wat dit betekent. Tegelijk zijn we natuurlijk wel trots dat we het enige snoep in Nederland hebben  die deze score mag claimen.”

Minder zoetstof

Een goede smaak krijgen was lastig omdat de suikervrije snoepjes nog steeds zoet moeten smaken. Bouwens: “Na jarenlange research & development is het ons gelukt om met minder zoetstof en extra vezels superlekker snoep te maken.” De snoepjes worden gezoet met maltitol en stevia. De polydextrose zorgt voor de vezels.

Ook chips met Nutri-Score A

Het bedrijf maakt ook chips. De nieuwe popped chips barbecue bevat 60% minder vet en flink minder zout. Ook op de barbecue chips zou Nutri-Score A mogen staan.

Onderdeel van de collectie

Suikerreductie

Suikerreductie is een belangrijk onderwerp voor de consument en dus voor de voedingsmiddelenindustrie. Wat is mogelijk en wat doen anderen? Mis je iets in deze collectie of kun je iets toevoegen, laat het de redactie van VMT weten via redactie.vmt@vmnmedia.nl

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

XXL Nutrition en Zuivelhoeve werken samen aan eiwitrijke productlijn

XXL Nutrition en Zuivelhoeve werken samen aan eiwitrijke productlijn

Twee op het oog compleet verschillende bedrijven slaan de handen ineen om een aanval te doen op de zuivelreuzen in het proteïnerijke schap. XXL Nutrition en Zuivelhoeve lanceren 12 oktober 2024 een proteïnerijke yoghurt en pudding.

Van idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet onmogelijk'

Van idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet...

Producenten bieden producten graag aan in de supermarktschappen. Maar de weg van het bedenken van een product tot het daadwerkelijk in de schappen leggen hiervan kan lang zijn. Hoe gaan kleine producenten hiermee om, hoe hebben zij dit aangepakt en welke 10 tips hebben zij? VMT vroeg het aan 7 startup ondernemers.

Beeld: Marmir

Startup wil met chocolade 'rust creëren in drukte': 'Er is oneindig...

STARTUP BELICHT - Tijd nemen om van de kleine dingen te genieten, dat doen we in de huidige drukke wereld te weinig, stelt Danny Casimir. Hij wil met zijn luxe chocoladeboutique een rustmoment creëren voor mensen. Een moment voor jezelf. VMT sprak Casimir over de oprichting, bottlenecks en verdere plannen van zijn startup Marmir.

Ingrediëntentrends spotten op Intrafood:24

Ingrediëntentrends spotten op Intrafood:24

Tijdens de ingrediëntenvakbeurs Intrafood:24 op 25 en 26 september ontmoetten vooral ingrediëntenleveranciers en voedingsbedrijven in Kortrijk Xpo. De leveranciers presenteerden ingrediënten waarmee ze productontwikkelaars tegemoet komen als het gaat om de kosten van ingrediënten, gezonde voeding en duurzaamheid. Om de Nutri-Score kunnen de bedrijven niet heen.

Snoepproductie - Beeld: Cloetta

R&D'er over wetgeving: 'Sommige wetten zijn al achterhaald voordat ze...

VISIE OP WETGEVING - Door onder andere politieke complexiteit kan de invoering van nieuwe wetten soms lang duren, stelt Erik-Jan Ransdorp, innovatie directeur bij Cloetta. Wetgeving mag dan ook vaker op wetenschappelijke kennis gebaseerd worden volgens hem. VMT sprak met Ransdorp over de bottlenecks die hij ziet en zijn tips voor andere R&D'ers op gebied van wetgeving. Dit is het zevende artikel in een serie.

Beeld: Shutterstock

Directeur FNLI reageert op kabinetsplannen: 'Door netcongestie staat...

In september werden de kabinetsplannen en de miljoenennota gepresenteerd. Bepaalde voor de voedingsindustrie belangrijke onderwerpen kwamen daarin naar voren. Maar een aantal onderwerpen ontbreken ook. VMT sprak met Cees-Jan Adema, directeur van de FNLI, over zijn kijk op de kabinetsplannen. "We lopen achter met de energietransitie. We gaan nog jaren vragen krijgen over netcongestie."

Food Future Event: Microbioom & vezels - de laatste ontwikkelingen in een hecht duo

Food Future Event: Microbioom & vezels - de laatste ontwikkelingen in...

Steeds meer consumenten weten dat een gezond microbioom goed is voor de gezondheid. Ze zien ook de positieve rol van vezels hierin. DSM-Firmenich onderzoekt hoe pre-, pro- en postbiotica het microbioom beïnvloeden. Ze kijken ook naar het belang van vezels. Het bedrijf geeft op het Food Future Event een kennissessie over dit onderwerp.

Foodproducenten uiten kritiek op Nutri-Score bij tv-programma Kassa: 'Weghalen logo was lastige, maar weloverwogen keuze'

Foodproducenten uiten kritiek op Nutri-Score bij tv-programma Kassa:...

Tv-programma Kassa vroeg aan levensmiddelenfabrikanten of ze van plan zijn om Nutri-Score op hun verpakking te plaatsen. Meerdere grote voedselproducenten zijn het niet eens met het algoritme achter het voedselkeuzelogo. Danone, Unilever, Arla Foods en Heineken reageerden in het tv-programma. Het CBL zei bij monde van Marc Jansen nog achter het logo te staan.

Food Future Event 2024 voor de productontwikkelaar: hoor insights van Albert Heijn, Peel Pioneers, Lowlander en Riedel (update)

Food Future Event 2024 voor de productontwikkelaar: hoor insights van...

Wat zijn de nieuwste inzichten van de invloed van leefstijl op de gezondheid, wat moet een productontwikkelaar weten over duurzaamheidskeurmerken en hoe kijkt retailer Albert Heijn aan tegen gezondheid en duurzaamheid? Ultrabewerkte voeding: hoe moet een productontwikkelaar hiermee omgaan? Plantaardige alternatief voor kaas: gezond en/of lekker? Leer meer over deze en veel meer onderwerpen tijdens het Food Future Event op donderdag 3 oktober 2024.

Food Future Event: Deze 6 thema's zijn belangrijk voor productontwikkelaars

Food Future Event: Deze 6 thema's zijn belangrijk voor...

Nieuwe concepten ontwikkelen, die ook nog gezond zijn. Creatief blijven maar toch voldoen aan de wetgeving. Wat wil de consument nu echt? Hoe gaan andere productontwikkelaars om met de meest prangende thema's in de foodsector? In dit artikel zetten we 6 op een rij die aan bod komen tijdens het Food Future Event.

Succesvolle conceptontwikkeling? 'Leuke, hippe, nieuwe producten belanden vaak in de 2-eurobak in de supermarkt'

Succesvolle conceptontwikkeling? 'Leuke, hippe, nieuwe producten...

Welke productontwikkelaar wil dat nu niet? Een nieuw concept ontwikkelen wat aanslaat bij consument en retail. De consument wil gemak en een lage prijs. Dat wil de retail ook, maar gedreven door duurzaamheidsdoelstellingen eist die ook een duurzaam en gezond product. Waar begin je?

Danone stopt met Nutri-Score op drinkyoghurts

Danone stopt met Nutri-Score op drinkyoghurts

Zuivelgigant Danone zegt het Nutri-Score-logo vanaf september 2024 geleidelijk af te schaffen van hun zuivel- en plantaardige drinkproducten.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.