herbruikbare verpakkingen

Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen...

Albert Heijn, ALDI, Carrefour, Colruyt, Delhaize en Lidl verenigen zich in de Reusable Packaging Coalition. Ze willen de mogelijkheden rond hergebruik van verpakkingen onderzoeken. In een eerste proefproject zetten ze de overstap naar herbruikbare verpakkingen voor champignons in regio Mechelen.

Beeld: Foodwatch
Misleiding

Producenten reageren op 'krimpflatie'-nominaties Gouden Windei 2024:...

Foodwatch maakt 7 genomineerden bekend voor het Gouden Windei van 2024. Eén van de zeven producten zal gekroond worden tot 'meest misleidende product van 2024'. De genomineerden zijn Albert Heijn, Liga, Knorr, Danerolles, Hertog IJs, Nescafé en Milka. Allen zijn genomineerd vanwege 'krimpflatie' en 'beknibbelflatie'. VMT vroeg de genomineerden om een reactie.

Albert Heijn

Ecologische voetafdruk boodschappenmandje verlagen met aanpak van...

Het Wereld Natuur Fonds heeft als doel om de ecologische voetafdruk van Nederlandse winkelmandjes tegen 2030 met 50% te verkleinen. Om supermarkten te helpen dit te bereiken, heeft WWF Nederland de 'WWF-NL Basket' ontwikkeld.

Foto van de laatste koolteelt op het perceel waar de nieuwe productielocatie komt. Op de foto zijn te zien Anouk Wissink, algemeen directeur Koninklijke Vezet en Marcel Jacobs, chief executive officer van Kramer Food Family. Op de achtergrond is de huidige productielocatie van Koninklijke Vezet te zien. - Beeld: Marloes Verweij
Fabrieken

Koninklijke Vezet bouwt nieuwe productielocatie om te voldoen aan...

Koninklijke Vezet start deze week met het bouwen van een nieuwe productielocatie in Warmenhuizen, Noord-Holland. Deze productielocatie komt tegenover de huidige locatie. Door groeiende afzet moet de producent naar eigen zeggen uitbreiden.

Food Future Event

Food Future Event 2024 voor de productontwikkelaar: hoor insights van...

Wat zijn de nieuwste inzichten van de invloed van leefstijl op de gezondheid, wat moet een productontwikkelaar weten over duurzaamheidskeurmerken en hoe kijkt retailer Albert Heijn aan tegen gezondheid en duurzaamheid? Ultrabewerkte voeding: hoe moet een productontwikkelaar hiermee omgaan? Plantaardige alternatief voor kaas: gezond en/of lekker? Leer meer over deze en veel meer onderwerpen tijdens het Food Future Event op donderdag 3 oktober 2024.

Albert Heijn

Op deze zes manieren probeert Albert Heijn voedselverspilling tegen...

Vanaf vandaag staat er een 'kijk-, ruik- en proeflogo' op de verpakkingen van Albert Heijn eigenmerk magere- en volle yoghurt en karnemelk. Het logo moet bewustwording creëren bij de consument. De supermarktketen zet zich in op verschillende manieren om voedselverspilling te verminderen.

  1. AH breidt app uit met leefstijlcoaching en lanceert campagne: meer groente, meer vezels
  2. Martijn Versteegh van Albert Heijn: 'Productontwikkelaars die spraakmakende gezondere en duurzamere producten ontwikkelen, hebben we hard nodig'
  3. Handig overzicht: 3x duurzaamheid en 3x gezondheid bij Albert Heijn
  4. Van ingrediënten tot keurmerken: Wat moet een productontwikkelaar weten over duurzaamheid?
  5. Voedselverpakkingen gaan THT en TGT-data beter uitleggen om verspilling tegen te gaan
  6. Albert Heijn over hybridevlees en CO2-reductie: 'Door rundvlees deels te vervangen kunnen we een flinke reductie realiseren'
  7. Te rijpe banaan belandt in koekje bij Albert Heijn
  8. Kiprundergehakt en CO2-uitstoot op verpakking: zo wil Albert Heijn CO2-uitstoot verminderen
  9. Absorptiepad met koolstoflaag gaat geur en voedselverspilling tegen
  10. AH schrapt per direct Blue Band Roombeter-actie na kritiek
  11. Albert Heijn breidt plantaardig assortiment Terra uit
  12. Verstegen over Kneed & Klaar: 'We proberen geen vlees na te maken, maar denken vanuit kruiden en specerijen'
  13. Albert Heijn haalt kroon van ananas en bespaart daarmee CO2
  14. Vivera switcht van plastic bakje naar zakje voor plantaardig gehakt
  15. Zo haalde Albert Heijn de reductiedoelen voor verpakkingen eerder dan gepland
  1. Albert Heijn gebruikt recyclebare plantaardige materiaal PEF voor fruitsapflesjes
  2. AH: 'Wij willen naar netto-nul"
  3. AH: 'Online verkopen niet rendabel'
  4. AH kijkt met eiwittransitie vooral naar gedragsverandering bij de consument zélf
  5. Albert Heijn introduceert met AH Terra nieuwe plantaardige eigen-merklijn
  6. Soja van ontbost gebied in voedsel? Albert Heijn en Jumbo starten onderzoek naar leverancier
  7. Albert Heijn en Tony's Chocolonely willen meer traceerbare chocolade. 'Met alleen certificering bereiken we onze doelen niet'
  8. Nederlandse foodketen moet Europese duurzame 'ondergrenzen' optrekken. Maar waarom niet gelijk alles biologisch?
  9. Staking Borgesius zorgt mogelijk voor lege brood schappen bij Albert Heijn
  10. AH laat duurzaamheidsdilemma bij klant: 'gewetenloos koffie drinken' of vrijwillig meer betalen voor milieuschade
  11. Albert Heijn wil van Beter voor Natuur & Boer een topkeurmerk maken
  12. Ook Albert Heijn stopt met het invliegen van groente en fruit
  13. Albert Heijn wil sneller CO2 reduceren in keten
  14. Albert Heijn heeft leveringsproblemen huismerk-melk
  15. Albert Heijn haalt verpakt onzilt water na kritiek van de schappen