Wim Betten stopt volgend jaar als voorman bij CONO Kaasmakers

Wim Betten stopt volgend jaar als voorman bij CONO Kaasmakers

Algemeen Directeur Wim Betten stopt per 1 juli 2023. Hij draagt zijn functie over aan zijn collega Jerry Griep, die momenteel werkzaam is als Commercial Managing Director.

Betten is sinds 2012 als directielid werkzaam bij CONO Kaasmakers en per 1 januari 2016 in de functie van Algemeen Directeur. Betten blijft nog minstens een jaar aan als externe senior adviseur strategie en technologie om zijn expertise voor CONO Kaasmakers in te zetten.

“Sinds januari 2016 heb ik als Algemeen Directeur samen met mijn Management Team en collega’s hard gewerkt om CONO Kaasmakers met onze mooie premium kazen waaronder ons A-merk Beemster kaas op de kaart te zetten voor nu en de volgende generaties. En natuurlijk altijd te zorgen voor een eerlijke melkprijs voor onze CONO-melkveehouders. CONO Kaasmakers zal blijven investeren in mens, dierenwelzijn en milieu, duurzaam innoveren in de kaasmakerij, de gehele kaasketen en op onze boerderijen. Daarmee behouden we onze toonaangevende positie als CONO Kaasmakers, met de lekkerste kaas van Nederland. En daar ben ik ontzettend trots op.”

Over Jerry Griep

De 55-jarige Griep is in 2012 als General Sales Manager bij CONO Kaasmakers gestart. Zijn kennis in de markt, goede relaties met de handelspartners en in het bezit zijnde van het juiste CONO-DNA maakt Griep tot de juiste opvolger van Betten.

Lees meer over

Willem Paul de Mooij

Willem Paul de Mooij

Hoofdredacteur VMT

Willem Paul de Mooij is hoofdredacteur van VMT. Binnen VMT schrijft hij vooral over het thema Voedselveiligheid & Kwaliteit.

Oprichter Willicroft verkoopt na moeilijk jaar: 'opschalen in plantaardig is lastig'

Oprichter Willicroft verkoopt na moeilijk jaar: 'opschalen in...

Oprichter Brad Vanstone meldt dat hij na een moeilijk 2024 zijn bedrijf Willicroft - producent van plantaardige alternatieven voor kaas en boter - heeft verkocht.

Kaas maken met caseïne geproduceerd via fermentatie? Those Vegan Cowboys en Hochland Group werken samen

Kaas maken met caseïne geproduceerd via fermentatie? Those Vegan...

De Duitse kaasproducent Hochland Group gaat met de caseïne van Those Vegan Cowboys kaas maken.

4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk voor de doorsnee consumentVoor abonnees
Voor abonnees

Voor abonnees 4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk...

Maakt zuivel een comeback? De categorie plantaardige alternatieven voor zuivel groeit nog wel, maar niet overal. Trendbureau The Healthy Marketing Team dook in dit onderwerp en presenteerde op de Food Ingredients Europe de oorzaken en oplossingen voor deze categorie. VMT destilleerde 4 lessen waar productontwikkelaars hun voordeel mee kunnen doen.

Foodvalley verwacht dat deze eiwittrends de komende vijf jaar bepalend zijn

Foodvalley verwacht dat deze eiwittrends de komende vijf jaar...

Welke trens bepalen het veld van eiwitten? De TPC-community binnen Foodvalley boog zich over dit onderwerp en formuleerde 8 trends waar voedselproducenten of investeerders hun voordeel mee kunnen doen.

Foto: Shutterstock

Dit is waarom er in januari strengere regels komen voor de verkoop...

De laatste jaren is rauwe melk populair onder consumenten die op zoek zijn naar natuurlijke, onbewerkte voedingsmiddelen. Hoewel de voedselveiligheid van rauwe zuivelproducten in Nederland relatief goed is, blijft de consumptie ervan risicovol. Regels rondom verkoop worden daarom per 1 januari 2025 aangescherpt. Dit artikel zet het op een rij.

FrieslandCampina en Micobel willen fuseren

FrieslandCampina en Micobel willen fuseren

FrieslandCampina en Milcobel maakten afgelopen woensdag 18 december bekend te willen fuseren. Leden-melkveehouders, medewerkers, ondernemingsraden en vakbonden zijn over het voornemen tot fusie geïnformeerd.

Beemster kaas van CONO Kaasmakers.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Duurzame kaasproductie als onderdeel van een klimaatneutrale kaasketen

In de zuivelsector streeft CONO Kaasmakers, een kleine coöperatie van melkveehouders uit de regio Noord-Holland, naar een goede harmonie tussen koeien, boeren en kaasmakers. Deze samenwerking is niet alleen een kernwaarde, het is ook de sleutel tot het bereiken van meer dan wat individuele partijen afzonderlijk kunnen bewerkstelligen. Door de coöperatie, die als sinds 1901 bestaat, wordt niet alleen geïnvesteerd in het maken van de lekkerste kaas en een sterk merk, maar ook in een positieve toekomst voor komende generaties in de zuivelbranche.

Beeld: Shutterstock

'Boeren houden van koeien': imagocampagne voor jonge boeren of...

In een recente beslissing legt het College van Beroep (CvB) van de Stichting Reclame Code uit waarom transparantie rondom sponsoring van een ideële campagne door een commerciële organisatie noodzakelijk is. Ook verduidelijkt zij wanneer een partij wordt beschouwd als mede-adverteerder, die de aanbevelingen van de Reclame Code Commissie (RCC) of het CvB ter harte mag nemen. In dit artikel wordt deze recente uitspraak verder toegelicht.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.