Dit blijkt uit een rondgang van ANP langs verschillende grote slijterijen en supermarkten.
Grote vraag alcoholvrij
Volgens Gall & Gall, de grootste slijterij van Nederland, is de vraag naar alcoholvrije bubbels zelfs groter dan ooit. "Sinds corona zien we dat er thuis meer champagne of een andere bubbel gedronken wordt. Die trend is blijven hangen. Bubbels zijn populair en natuurlijk met name met oud en nieuw. De alcoholvrije bubbel is erg in trek", laat een woordvoerder van Gall & Gall, onderdeel van Ahold Delhaize, weten.
Goedkopere bubbels populair
Bij slijterij Mitra merkt een "opvallende stijging" in het alcoholvrije segment. Ook stelt Mitra dat de verkoop van bubbels en mousserende wijnen zoals ieder jaar laat op gang komt. "De grootste verkoop vindt bij ons altijd plaats in de laatste paar dagen van het jaar. We zien dat men vooral prosecco koopt. Ook de goedkopere bubbels en mousserende wijnen zoals bijvoorbeeld cava zijn populair dit jaar."
Meer aandacht voor prijs
De supers doen eveneens goede zaken met de verkoop voor de jaarwisseling.
Jumbo: "Een bubbel bij het kerstdiner en op oudjaarsavond blijft populair. We merken daarnaast dat een grotere groep consumenten aandacht heeft voor prijs."
Lidl: "Wij zien dat de verkopen van bubbels goed gaan en dat met name champagne in trek is."
Plus: "De verkoop van champagne is ongeveer gelijk aan vorig jaar. We verkopen wel veel meer cava. Dit wordt op dezelfde manier als champagne gemaakt en is qua prijs aantrekkelijker."