Euro Caps innoveert snel, gaat de markt op en optimaliseert daarna verder

Euro Caps innoveert snel, gaat de markt op en optimaliseert daarna verder

Euro Caps maakt koffiecapsules die compatibel zijn met Nespresso en Dolce Gusto machines. Ze worden in de retail in meer dan 40 landen wereldwijd verkocht. Het bedrijf innoveert op hoge snelheid, maar hoe werkt dat in de praktijk?

Als een nieuwe innovatie voor 80% geoptimaliseerd is, gaat het de markt al op. Daarna wordt er aan de overige 20% gewerkt. Dit proces zorgt voor snelheid, maar maakt het ook complex. R&D Director Kachung Tsang vertelt tijdens de Food Process Update op 13 april aanstaande over deze innovatie-aanpak. Hij deelt wat er nodig is om dit voor elkaar te krijgen. Tsang is sinds begin dit jaar werkzaam bij de producent van koffiecapsules.

Afbreekbare koffiecapsules

Begin vorig jaar interviewde VMT Nils Clement, directeur van Euro Caps over de ontwikkeling van afbreekbare koffiecapsules.

In de jaren daarvoor probeerde Clement, enthousiast en gedreven als hij is, zo goed en kwaad als het kan, zelf leiding te geven aan de verpakkings- en R&D-teams. Maar met het steeds groter wordende bedrijf, bleek dat steeds moeilijker. Hij realiseerde zich dat als Euro Caps verdere stappen wilde maken op bijvoorbeeld de verduurzaming van verpakkingen meer aansturing en focus nodig zijn.

Food Process Update

Op 13 april 2021 organiseert VMT het online event Food Process Update met het thema: Het spanningsveld tussen innoveren en efficiënt produceren.

Aan de ene kant wil en moet een bedrijf nieuwe producten naar de markt brengen. Aan de andere kant is er druk op productie om de bestaande producten zo efficiënt mogelijk te produceren. Hoe gaan teams met dit spanningsveld om? Wat zijn best practices en waar kan het beter?

In het online event komen naast Euro Caps vertellen ook Me-at, Nestle en Karma Kebab hoe zij een traject van productidee tot geproduceerd product benaderen.

Bekijk het programma

Direct aanmelden

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Webinar/eBook: 'Inefficiëntie in voedings- en drankenbedrijven te lijf met machine learning en AI'

Webinar/eBook: 'Inefficiëntie in voedings- en drankenbedrijven te...

Wil je weten welke opkomende automatiseringsmethoden aan populariteit winnen en welke technologieën meer automatisering mogelijk zullen maken? Volgens het nieuwe Expert eBook van Aptean staan we mogelijk aan het begin van een nieuw tijdperk met machine learning en artificial intelligence als sleuteltechnologieën.

Stefan Buijsman, Associate Professor Responsible AI aan de TU Delft op de FNLI Jaarbijeenkomst 2024.

Veel valkuilen bij gebruik van AI in bedrijf: 'je kunt er niet blind...

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) kan bijdragen aan optimalisatie en efficiëntie in de voedingsindustrie, maar kent ook grote valkuilen. Daarvoor waarschuwde Stefan Buijsman, Associate Professor Responsible AI aan de TU Delft, tijdens de FNLI-Jaarbijeenkomst in Expo Greater Amsterdam dinsdag. Blind vertrouwen in AI-technologie leidt tot problemen, zeg Buijsman.

Maaike Stoops, general manager van de vestiging van LINKIT in Zuid-Afrika: 'Deze middag is juist een moment om te connecten met mensen uit andere organisaties die voor dezelfde uitdagingen in verandering staan.'

'We hebben een applicatie gebouwd voor het proces bij terugroepactie...

Hoe bepaal je als IT-leider je koers in een wereld van razendsnelle technologische ontwikkelingen die wendbaarheid vereisen? Op 3 oktober organiseert LINKIT in Herwijnen het evenement Navigate the Change. Het is een middag met verdieping op verandering en wendbaarheid, met topsprekers als Volkert Paap (VP Tech & Innovatie KLM), Anneke Keller (CTO PostNL), Bart Leemans (Algemeen directeur Service2fruit) en Rik de Weerd (Consultant in E.A. & Executive Leadership).

Hoe DOC Kaas de kwaliteit live controleert met vision-technologie

Hoe DOC Kaas de kwaliteit live controleert met vision-technologie

Duizenden natuur- en foliekazen voor de wereldmarkt rollen dagelijks van de band bij DOC Kaas in Hoogeveen. Aan kwaliteit worden geen concessies gedaan, daarom wordt in de productie gewerkt met vision-technologie. Echter, het systeem hiervoor, functioneerde niet meer geheel naar tevredenheid. Een upgrade van het bestaande systeem is duurzamer dan complete vervanging en kan de kwaliteit naar een hoger niveau tillen.

Beeld: Shutterstock

4 trends voor 2025: fundamenteel voedzaam, rebels tegen regels,...

Het einde van het jaar nadert. De trends voor 2025 komen dan ook langzaam weer om de hoek kijken. Mintel voorspelt vier trends voor aankomend jaar: voedzame voeding 'als medicijn', rebelse consumenten die soms zoeken naar 'ongezonde' producten, veranderende ketens die leiden tot meer lokale of wereldwijde producten en samenwerking tussen technologie en landbouw. In dit artikel de vier trends verder uitgewerkt.

Koffie met functionele eigenschappen van het Nederlandse Two Align

Zo spelen 10 drankenproducenten in op trends: focus op functionele...

Op de SIAL in Parijs stonden veel drankenproducenten. Hier presenteerden zij nieuwe of verbeterde producten. Producenten spelen vooral in op gezondere dranken met functionele eigenschappen. In dit artikel 10 innovaties van producenten op een rij.

Productinnovaties november: plantaardige en eiwitrijke portein bowls

Productinnovaties november: plantaardige en eiwitrijke portein bowls

VMT zet elke maand de nieuwe producten van de foodindustrie op een rij. Dit zijn de productinnovaties november: plantaardige en eiwitrijke portein bowls, gut shot in recyclebare fles en pasta grootverpakking.

Innovaties in verpakkingen spotten: bladeren als grondstof tot een hersluitbaar blikje

Innovaties in verpakkingen spotten: bladeren als grondstof tot een...

Reduce, reuse and recycle (3R), PPWR-wetgeving: bekende begrippen in de verpakkingswereld. Hoe spelen verpakkingsproducenten in op de wens naar minder plastic, meer gerecycled materiaal en de wens voor hergebruik? Op de All4Pack, een Parijse verpakkingsbeurs, waren een aantal innovaties te zien.

Startup King Konjac

15 startup innovaties op de SIAL: van cacao- en koffievervangers tot...

De SIAL in Parijs toont veel voedsel- en drankeninnovaties. Ook verschillende startups toonden innovaties op de beurs, gezondheid voert hier absoluut de boventoon. VMT liep een rondje over het startupplein en zet 15 innovaties op een rij.

Heineken bouwt r&d-centrum in Zoeterwoude

Heineken bouwt r&d-centrum in Zoeterwoude

Heineken gaat een nieuw r&d-centrum bouwen in Zoeterwoude. De bierbrouwer investeert 45 miljoen euro in het zogeheten Dr. H.P. Heineken Centre, dat medio 2025 wordt geopend.

Innova top 10 trends 2025: dit verwachten consumenten van ingrediënten, plantaardig en van AI

Innova top 10 trends 2025: dit verwachten consumenten van...

Wat denken consumenten van AI-ontwikkelde producten? Wat verwachten ze van de plantaardige producten? En welk product blijven ze kopen zelfs als de prijs flink stijgt? Lees meer over de 10 trends voor 2025 van Innova Market Insights.

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert een nieuw foodmerk: Jumbo's. Volgens de supermarktketen combineert het merk kwaliteit en betaalbaarheid. De eerste producten onder dit merk zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.