Consumentenbond: 'Veel plantaardige visvervangers bevatten weinig visvetzuren'

Consumentenbond: 'Veel plantaardige visvervangers bevatten weinig...

De Consumentenbond analyseerde 22 plantaardige alternatieven voor vis. 3 van de 22 bevatten voldoende visvetzuren en eiwitten om een volwaardig alternatief te zijn.

droomboter

'Droomboter' misleidend? Mister Kitchen past naam product aan na druk...

Mister Kitchen past de naam van haar 'Droomboter' aan naar 'Droommm'. Deze aanpassing doet de producent na druk vanuit de Nederlandse Zuivelorganisatie (NZO). De organisatie stelt dat de producent een verboden verkoopnaam gebruikt met een beschermde zuivelbenaming. NZO dreigde met een kort geding, wat Mister Kitchen niet wilde afwachten. Ondanks de naamsverandering start de producent wel een petitie voor 'zuivelvrijheid'.

Vegetarisch worstje te duur? Jumbo verlaagt prijzen vleesvervangers

Vegetarisch worstje te duur? Jumbo verlaagt prijzen vleesvervangers

Jumbo trekt de prijs van een aantal huismerk vleesvervangers gelijk aan die van de vergelijkbare vleesvariant. Hiermee willen ze de keuze voor het plantaardig alternatief makkelijker maken. Eerder deed Lidl in Duitsland hetzelfde.

Hoe heeft de plantaardige categorie zich ontwikkeld in de supermarkt? 'We hoeven niet nóg een plantaardige burger'

Hoe heeft de plantaardige categorie zich ontwikkeld in de supermarkt?...

Tijdens de New Food Conference in Berlijn discussieerden ervaringsdeskundigen en experts over de ontwikkeling van plantaardige alternatieven in retail. Onderwerpen die aan bod kwamen: communicatie over vega/vegan, plaatsing in het schap en de verwachtingen voor het komend jaar. 'We hoeven niet nog een versie van een plantaardige burger.'

Nationale Week Zonder Vlees gaat internationaal: start in België

Nationale Week Zonder Vlees gaat internationaal: start in België

De gedragsveranderingscampagne 'Nationale Week Zonder Vlees' gaat internationaal. De campagne wordt gesteund door de Europese Unie en begint deze week in België. Daarna zal de campagne nog uitrollen naar Denemarken en Duitsland in 2024, naar Spanje in 2025 en naar Oostenrijk in 2026.

Heinz blaakt van zelfvertrouwen bij lancering vleesvervanger: 'Onze producten maken plantbased voor íedereen toegankelijk'

Heinz blaakt van zelfvertrouwen bij lancering vleesvervanger: 'Onze...

De populariteit van vleesvervangers is al een aantal jaren hoog. Vele varianten zijn in supermarktschappen te vinden. Toch ziet Heinz ruimte voor nog een merk binnen vleesvervangers: "Mensen kennen en vertrouwen ons merk." Productontwikkelaar Francesca Parisi en marketeer Mirthe Enklaar vertellen aan VMT hoe de multinational deze - voor hen nieuwe - categorie wil veroveren.