Waarom één overkoepelend duurzaamheidskeurmerk broodnodig is in food (video)

Waarom één overkoepelend duurzaamheidskeurmerk broodnodig is in food...

Volgens duurzaamheidsexpert Boone was er teveel vrijblijvendheid in het meten en communiceren van duurzaamheid. Iedereen deed het op zijn eigen manier en er waren geen vastgestelde normen. Dat is intussen verleden tijd. Bedrijven moeten hun duurzame impact op basis van vastgestelde indicatoren meten en communiceren. Bekijk de video.

Food Sustainability Update: van Vezet tot Plus over het meten van duurzaamheid

Food Sustainability Update: van Vezet tot Plus over het meten van...

Over precies een week - op 11 april - start het online event: Food Sustainability Update. In een halve dag geven duurzaamheidsexperts en praktijksprekers handvaten om het complexe onderwerp van duurzaamheid in kaart te brengen.

GfK: Supermarktketen PLUS is meest duurzaam volgens consument

GfK: Supermarktketen PLUS is meest duurzaam volgens consument

Volgens de klanten uit het GfK consumentenpanel is supermarktketen PLUS het meest duurzaam. 'Wat PLUS onderscheidt is dat we regelmatig de duurzame variant tot de standaard maken. Zo is al onze dagverse melk en yoghurt standaard biologisch,' vertelt duurzaamheidsmanager Marlijn Simons. Ze is keynote spreker op het online event Food Sustainability Update op 11 april.

Klimaatclaim voeren? Zo zorg je voor een goede onderbouwing

Klimaatclaim voeren? Zo zorg je voor een goede onderbouwing

Steeds meer bedrijven binnen de agrofood sector zijn op zoek naar context voor claims zoals klimaatneutraal. Er zijn zoveel verschillende gelijksoortige claims op de markt waardoor bedrijven de bomen door het bos niet meer zien, laat staan de consument. Schuttelaar&Partners heeft een 7 stappenplan die duidelijkheid biedt. Bovendien helpt het bedrijven om klimaatneutraal te worden.

Meten en communiceren van duurzaamheid: hoe doen foodbedrijven dat?

Meten en communiceren van duurzaamheid: hoe doen foodbedrijven dat?

Elk foodbedrijf - groot of klein - is bezig met duurzaamheid. CO2-footprint berekenen, reststromen in kaart brengen, energie duurzaam winnen. De mogelijkheden lijken eindeloos. Waar begin je met het meten van duurzaamheid? En wat vertel je de consument? Op het online event Food Sustainability Update op 11 april geven experts inzicht hoe dit aan te pakken, compleet met demo's en praktijkvoorbeelden.

Stappenplan: Zo breng je de CO2-uitstoot in kaart

Stappenplan: Zo breng je de CO2-uitstoot in kaart

Om klimaatneutraal te worden, moet een bedrijf weten wat de huidige uitstoot is aan broeikasgasemissies. De termen scope 1, 2 en 3 komen dan snel voorbij. Misschien bekende termen, maar hoe weet je wat daaronder valt? Dit stappenplan geeft handvaten om de CO2-uitstoot in kaart te brengen.