Webinar/eBook: 'Inefficiëntie in voedings- en drankenbedrijven te lijf met machine learning en AI'

Webinar/eBook: 'Inefficiëntie in voedings- en drankenbedrijven te...

Wil je weten welke opkomende automatiseringsmethoden aan populariteit winnen en welke technologieën meer automatisering mogelijk zullen maken? Volgens het nieuwe Expert eBook van Aptean staan we mogelijk aan het begin van een nieuw tijdperk met machine learning en artificial intelligence als sleuteltechnologieën.

Energie, afval en footprint in de tang houden? AI en digitalisering cruciaal voor foodproducent

Energie, afval en footprint in de tang houden? AI en digitalisering...

Als bedrijven in de voedings- en drankenindustrie de grote duurzaamheidsuitdagingen zoals energie- en afvalreductie het hoofd willen bieden en ook hun rapportages over footprint op orde willen krijgen, is een verregaande digitalisering en het gebruik van AI onontbeerlijk. Ook bij andere regelgeving rondom gezondheid en transparantie ontkomen foodproducenten daar niet aan. Dit staat te lezen in een nieuw visierapport van Aptean vol experts. Ontdek daarin onder meer hoe een bedrijf zoals Brouwerij Frontaal met AI de ecologische voetafdruk verkleint.

Joris Kolff, Director Food & Beverage en Martijn Pattje, Vice President Sales, Europe.

Trending 2024 | Aptean: 'Hogere winstverwachting voor foodbedrijven...

Aptean kijkt vooruit. Afgelopen augustus deed het softwarebedrijf, samen met onderzoeksbureau B2B International, onderzoek naar de voedingsmiddelenindustrie. Wereldwijd werden er 450 zakelijke besluitvormers van productie- en distributiebedrijven in voeding en dranken ondervraagd, waarvan 110 specifiek gericht op de Benelux. "Hierdoor kunnen we met een wereldwijde blik lokaal inzoomen. Deze inzichten willen we delen met de markt", vertellen Joris Kolff, Director Food & Beverage en Martijn Pattje, VP EU Sales.

Webinar: Digitalisering als motor van R&D in food

Webinar: Digitalisering als motor van R&D in food

Om als voedselproducent relevant te blijven met innovaties, is het versnellen van het R&D-proces cruciaal. Het digitaliseren van het proces van klant naar nieuw product is hierbij een must. In dit webinar vertellen Arjen van Barneveld van Siemens en Jos Hensen van Greywise hoe dit optimaal kan en waar voedingsmiddelenbedrijven in de praktijk tegenaan lopen.

Arjen van Barneveld, Siemens: “Een trend is de democratisering van de vraag.”

Trending in 2021: productintroducties 75% sneller dankzij...

Bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie moeten steeds flexibeler kunnen inspringen op de behoefte aan nieuwe producten. Ze moeten daarnaast blijven voldoen aan alle randvoorwaarden en eisen van hun afnemers en de steeds complexer wordende voedselveiligheidsissues en wetgeving.

E-Lecture: 'Digitaliseer om sneller nieuwe producten te introduceren'

E-Lecture: 'Digitaliseer om sneller nieuwe producten te introduceren'

De voorkeur van consumenten verandert sneller dan ooit tevoren en de vraag naar gezonde en gepersonaliseerde producten neemt sterk toe. Maar hoe introduceer je snel producten die aan alle eisen voldoen?

Analyse van bestaande data biedt waardevolle inzichten en procesvoorspellingen

Analyse van bestaande data biedt waardevolle inzichten en...

KENNISPARTNER - Met verschillende historische data uit een bestaand opslagsysteem zijn vaak goede procesvoorspellingen doen, waardoor op tijd actie ondernomen kan worden. Het gaat bijvoorbeeld om afwijkingen van het proces te signaleren, voordat ze gaan plaatsvinden.

Image by <a href="https://pixabay.com/users/jillwellington-334088/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=553462">Jill Wellington</a> from <a href="https://pixabay.com/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=553462">Pixabay</a>

Ook kleine wijnboer moet digitaliseren

Het driejarig Europees project S3FOOD moet mkb foodbedrijven helpen met digitaliseren. Door de opzet van de projecten komen drie werelden samen: foodbedrijven, technologie-aanbieders en aanbieders van digitale oplossingen. 'Ook de kleine bedrijven beseffen dat ze moeten digitaliseren om niet achterop te raken.'

Visproducent Princes brengt reis van tonijn met blockchain in beeld

Visproducent Princes brengt reis van tonijn met blockchain in beeld

Visproducent Princes gaat met behulp van blockchaintechnologie de consument inzicht geven in de reis van een blik tonijn. Met een QR-code en een nieuw platform checkjevis.nl wordt er gestreefd naar meer transparantie.

Young QA: 'Waarom is digitalisering voor veel bedrijven lastig?'

Young QA: 'Waarom is digitalisering voor veel bedrijven lastig?'

Jonge kwaliteitsprofessionals stellen in deze rubriek een vraag aan een ervaren vakgenoot.