30/01/2025 | Private Label Packaging Conference

30/01/2025 | Private Label Packaging Conference

De Private Label Packaging Conference vindt plaats op 30 januari 2025 in Den Haag.

De Private Label Packaging Conference vindt plaats op 30 januari 2025 in Den Haag, waar fabrikanten en retailers samenkomen om de nieuwste trends, uitdagingen, EU-regelgeving en kansen in verpakkingen te verkennen. Het programma omvat presentaties, paneldiscussies en netwerkmogelijkheden. Tijdens de conferentie worden de winnaars van de 2025 Salute to Excellence Packaging Awards bekendgemaakt.

Op 29 januari is er een welkomstcocktail voor netwerken. Het programma bestaat uit onderwerpen zoals verpakkingsinnovaties, duurzaamheid, de PPWR-regelgeving, technologie en de impact van EU-regelgeving op bedrijven. De conferentie eindigt met de belangrijkste inzichten en geleerde lessen. Meer informatie over de welkomstcocktail en de conferentie is beschikbaar via deze link.

Ceo Robert van Ballengooien van Van Loon Group. Foto Bert Jansen
hybride

Ceo Van Loon Group: 'Geen toekomst vleesvervangers, wel voor hybride'

Volgens ceo Robert van Ballegooijen (59) van Van Loon Group is het vrijwel onmogelijk voor supermarkten om de doelen van de eiwittransitie te behalen in 2030. Bovendien brengt het inzetten van vleesvervangers of het stoppen met vleesreclames, zoals Jumbo deed, deze transitie niet dichterbij, stelt Van Ballegooijen in gesprek met Distrifood. Meer tijd en andere oplossingen zijn nodig.

Alternatief voor zuivel

Zal lokale soja yoghurteters over de streep trekken? Jumbo en De...

De Nieuwe Melkboer ontwikkelde een plantaardige yoghurtvariatie waarin ze onder andere de hele - in Nederland geteelde- sojaboon gebruiken. Jumbo legt het in meer dan 300 winkels in de schappen onder het huismerk Jumbo met het label 'Direct van de Boerderij'. Dit product raakt alle trends aan: lekker, Nutri-Score A, eiwit- en vezelrijk en lokaal geproduceerd. Hoe dat tot stand is gekomen, vertelt Menno Wigtman van Jumbo aan VMT. En Tom Grobben van De Nieuwe Melkboer vertelt over de productontwikkeling.

Duurzaamheid & MVO

19-03 | Webinar: Hoe stel je haalbare Science-Based Targets...

Moet jij Science-Based Targets (CO₂-reductiedoelen) opstellen voor retailklanten zoals Albert Heijn, Lidl of Jumbo? Dan loop je ongetwijfeld tegen vragen aan: Hoelang duurt een SBTi-proces? Welke data heb je nodig? Hoe pak je je daadwerkelijke CO₂ reductie aan? Wat zijn de consequenties als je doelen niet haalt? Tijdens dit webinar krijg je een helder stappenplan met praktische handvatten om operationeel haalbare Science-Based Targets te stellen en te halen.

Kweekopstelling van waterlinzen bij Aeres Hogeschool Dronten
Waterlinzen

Yoghurt met waterlinzen? Consortium onderzoekt de mogelijkheden

Een consortium heeft de afgelopen twee jaar uiteenlopende hobbels genomen om waterlinzen aan onze voedingsketen toe te voegen; ontkleuren, drogen en op grote schaal produceren. Met de goedkeuring door EFSA zijn er nu stappen mogelijk en ligt er een kans voor producent en consument.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.