Crisp blijft groeien in Nederland en België. De online supermarkt heeft momenteel twee keer zoveel klanten als een jaar geleden. Sinds de lancering in juni in de Belgische markt groeit Crisp ook daar exponentieel en verdubbeld in vier weken tijd het aantal bestellingen.
Crisp opent verse keuken onder eigen label
Met de overname van Eetfabriek breidt Crisp haar verse assortiment uit van vijftien naar vijftig veelal seizoensgebonden gerechten die door de klant alleen nog hoeven te worden opgewarmd. In de missie om beter eten bereikbaar te maken voor meer mensen gelooft Crisp dat de kwaliteit van de maaltijd bepaald wordt door de kwaliteit van de ingrediënten.
Korte keten
“Wij kennen inmiddels de smaak van onze klanten. En we weten ook precies te vinden wat er dichtbij in het seizoen groeit en dus op het toppunt zit van smaak,” vertelt Tom Peeters, CEO van Crisp. “Met de ketenintegratie hebben we een volledig eigen keuken waar onze producten zonder omwegen en door professionele chefs worden bereid tot smaakvolle gerechten voor een toegankelijke prijs. Naast de dagelijkse boodschappen kunnen klanten die het even te druk hebben om zelf te koken nu dus nog meer op ons rekenen. Eetfabriek was al jaren vaste leverancier bij Crisp en samen hebben we dit kanaal nu opgeschaald van plek 21 naar de top-3 grootste lokale bronnen die aangeboden worden via onze app.”
Vers en bewust eten
Crisp haalde eerder dit jaar door een investeringsronde €75 miljoen op. “Niet alleen de financiële steun geeft ons veel vertrouwen, de toenemende vraag van de klant geeft ons dat ook,” vervolgt Peeters. “Wij signaleren dezelfde trend die recent in internationaal onderzoek van McKinsey werd benoemd: ook in het veranderende economisch klimaat blijft vers en bewust eten belangrijk, al wordt het steeds complexer om dit bereikbaar te houden."
Energie-efficiënte infrastructuur en elektrische bezorging
Peeters denkt de oplossing met Crisp in handen te hebben, ook in de huidige uitdagende markt met wereldwijde stijging van grondstofprijzen en energiekosten "Wij zien een voordeel in ons model: met minder afstand door een korte keten en een energie-efficiënte infrastructuur zonder winkels. Zo blijven we relevant voor de klant, en dat zien we terug in de vraag.”
In zowel Nederland als in België bezorgt Crisp met een eigen vloot van bezorgbusjes. De bedoeling is om toe te werken naar 100% elektrische bezorging.