AH: 'Online verkopen niet rendabel'

AH: 'Online verkopen niet rendabel'

Online bestelde boodschappen zijn voor supermarkten in Nederland een verlieslatende activiteit, mede door de forse investeringen die supermarkten moeten doen. Topvrouw Marit van Egmond van Albert Heijn vindt het "niet relevant" hoe rendabel de tak onlineboodschappen op zich is.

Tip van jouw advocaat: Smaken verschillen, maar een boete van de ACM is bitter

Tip van jouw advocaat: Smaken verschillen, maar een boete van de ACM...

KENNISPARTNER - COLUMN - De Autoriteit Consument en Markt (ACM) maakt zich hard voor de bescherming van consumenten tegen de risico's van het doen van online aankopen. Onlangs legde de ACM dan ook een fikse boete van 100.000 euro op aan een webwinkel voor onder andere het plaatsen van nepreviews. Mag het wijzigen van reviews op sites voor levensmiddelen wel? Nee, tenzij je dat duidelijk erbij vermeldt. Opletten dus.

Heinz levert vanaf nu hagelslag en havermout in big bags aan Pieter Pot

Kraft Heinz gaat voor systeemverandering en levert ontbijtproducten...

Kraft Heinz levert al een tijdje producten aan online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot. De multinational kondigt aan dat zij haar twee ontbijtproducten nu gaat leveren in big bags van 600 en 300 kilogram. Per big bag worden volgen Kraft Heinz 1538 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard. De bedrijven kijken nu naar verdere uitbreiding van de samenwerking.

Crisp breidt assortiment met verse maaltijden uit door overname Eetfabriek

Crisp breidt assortiment met verse maaltijden uit door overname...

Crisp rondt de overname van leverancier Eetfabriek af en breidt het assortiment uit met meer verse maaltijden. Crisp gaat een verse keuken onder eigen label openen. De online supermarkt haalde eerder dit jaar 75 miljoen euro groeigeld op bij verschillende investeerders en zag het totaalassortiment dit jaar al groeien met 36%.

Pieter Pot werkt aan een circulair verpakkingssysteem

Pieter Pot werkt aan circulair verpakkingssysteem: 'We hopen dat...

Pieter Pot wil dat circulaire verpakkingen de norm worden. Hier geeft de online supermarkt invulling aan door voedingsmiddelen in hergebruikte glazen potten te leveren. VMT sprak met oprichter Jouri Schoemaker over de verdere plannen van de online supermarkt. "Wij willen het systeem veranderen naar een circulair verpakkingssysteem en ook grote bedrijven die transitie laten maken. Alleen dan maak je impact."

Net als bij de reguliere verkoop van levensmiddelen heb je ook bij de online verkoop te maken met Verordening (EU) nr. 1169/2011. (Bron: Shutterstock)

Online food landschap beweegt: groei, innovatie of stekker eruit

In Amsterdam heeft Getir een eerste 'echte' supermarkt geopend. Andere flitsbezorgers vertrekken juist uit Nederland. Maaltijdboxenleverancier HelloFresh komt met het merk Green Chef. Picnic viert zijn miljoenste klant. Online boodschappen doen en laten bezorgen is niet meer weg te denken. VMT zet de belangrijkste ontwikkelingen van de laatste tijd op een rijtje.