Unilever vindt koper voor Conimex
Unilever verkoopt Conimex aan het Finse foodbedrijf Paulig bekend van de merken Santa Maria en Poco Loco.
Unilever verkoopt Conimex aan het Finse foodbedrijf Paulig bekend van de merken Santa Maria en Poco Loco.
Unilever ontving een bindend bod van Zwanenberg Food Group voor de overname van de merken Unox en Zwan. Beide merken maken al bijna een eeuw deel uit van de Unilever-portfolio. Unox sinds 1937 en Zwan sinds 1928.
Foodwatch maakt 7 genomineerden bekend voor het Gouden Windei van 2024. Eén van de zeven producten zal gekroond worden tot 'meest misleidende product van 2024'. De genomineerden zijn Albert Heijn, Liga, Knorr, Danerolles, Hertog IJs, Nescafé en Milka. Allen zijn genomineerd vanwege 'krimpflatie' en 'beknibbelflatie'. VMT vroeg de genomineerden om een reactie.
Hein Schumacher zegt tegen het FD dat ze voedingsmerken met in totaal €1 mrd aan omzet in de verkoop. Het gerucht dat De Vegetarische Slager daaronder valt, bevestigt hij niet tegen de krant. Volgens Jeroen Willemsen van de Green Protein Alliance hebben merken in plantaardig het moeilijk. "De opwaartse lijn zit er voorzichtig weer in bij merken, het zijn evengoed vooral private label en ingrediënten die momenteel groeien."
Levensmiddelenconcern Unilever neemt in Europa afscheid van een stuk minder mensen dan het eerder zei. Bij de ijsjesdivisie, die volgend jaar wordt afgesplitst, kunnen juist duizend mensen extra aan het werk. Dat zullen volgens Hermann Soggeberg, de voorzitter van Unilevers European Works Council (UEWC), vooral mensen zijn die op andere plekken binnen het bedrijf moesten vertrekken. Het hoofdkantoor van de afgestoten divisie komt in Amsterdam.
Tv-programma Kassa vroeg aan levensmiddelenfabrikanten of ze van plan zijn om Nutri-Score op hun verpakking te plaatsen. Meerdere grote voedselproducenten zijn het niet eens met het algoritme achter het voedselkeuzelogo. Danone, Unilever, Arla Foods en Heineken reageerden in het tv-programma. Het CBL zei bij monde van Marc Jansen nog achter het logo te staan.
Unilever gaat samenwerken met Accenture, een bedrijf gespecialiseerd in generatieve AI. Accenture ontwikkelde de AI-tool GenWizard, die bedrijven moet helpen om productiviteit te verhogen. GenWizard zal Unilever volgens het bedrijf helpen bij het opschalen van toepassingen die wereldwijd kosten verlagen en operationele efficiëntie verhogen.
Dat voedselveiligheidsbeleid effectief moet zijn, spreekt vanzelf. Maar hoe zorg je voor een goede evaluatie van je voedselveiligheidsbeleid om te zien of dat echt zo is? Unilever en Royal A-ware Food Group geven 7 overzichtelijke tips op een rij.
Unilever wil voor eind volgend jaar ongeveer een derde van alle kantoorfuncties in Europa schrappen. Dat gaat om zo'n 3000 tot 3200 banen. Dat bevestigt Unilever na berichtgeving door de Britse zakenkrant Financial Times.
Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo willen regeneratieve landbouwpraktijken in Nederland ruim baan geven. De vier partijen werken samen in 'Het Wortel Collectief', genoemd naar het eerste gewas waar ze zich gezamenlijk op richten.