Beeld: Texelse brouwerij

Zo zet de Texelse brouwerij in op lokale innovatie: 'De...

De Texelse brouwerij brouwt dit jaar 25 jaar bier op Texel. Dit doet de brouwerij naar eigen zeggen 'met respect voor het eiland'. Sinds vier jaar is de lokale brouwerij onderdeel van Heineken. Daardoor heeft de brouwerij naar eigen zeggen meer tijd voor innovatie. De nieuwe smaken bier vliegen maandelijks van de tap in Texel. Wat aanslaat, rolt de brouwerij uit naar 'de overkant'. VMT nam een kijkje bij de brouwerij.

Reststroom uit bier vormt basis eiwitshake Upfront

Reststroom uit bier vormt basis eiwitshake Upfront

Upfront heeft een shake ontwikkeld met eiwit uit een reststroom van bier. Volgens het bedrijf is het de meest functionele plantaardige eiwitshake op de markt.

Update Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken per 1 april

Update Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken per 1 april

Op 1 april 2024 is de gewijzigde Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) in werking getreden. De vorige versie van deze code stamt uit 2014. In dit artikel komen een aantal in het oog springende nieuwe regels aan bod over: minderjarigen, social media, de nieuwe educatieve slogan en amateursport.

Nederland wederom grootste bierexporteur binnen Europa

Nederland wederom grootste bierexporteur binnen Europa

Nederland was verledenjaar wederom de grootste bierexporteur van de Europese Unie. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over de handel in bier. Het bureau vergeleek ook de export van bevroren aardappelproducten zoals friet en chocolade. Nederland exporteerde vorig jaar voor 2 miljard euro aan bier. Dat was meer dan België, dat in 2023 voor 1,7 miljard euro aan bier exporteerde.

Foto: MaGie Creations

MaGie Creations upcyclet biergraan: 'Met de PowerBagel is de cirkel...

MaGie Creations zet samen met De Bakkers Combinatie en Vermaat Groep een nieuw product op de markt: de PowerBagel. Het geheime ingrediënt? PowerFlour, gemaakt uit bierbostel. Deze week sluit MaGie Creations een langdurig partnerschap met de Belgische familiebrouwerij Haacht, waarmee het bedrijf de levering van biergraan de komende jaren zeker stelt.

2036938610

Nieuw per 1 april 2024: Reclamecode voor Alcoholvrije Varianten van...

De 'virgin cocktail', of 'mocktail', en het 0.0 (speciaal) biertje zijn niet meer weg te denken van de menukaart. De keuze is reuze voor wie alcoholvrij wil toosten; de tijden van uitsluitend kinderchampagne van appelsap met prik zijn voorbij. Dit is een positieve ontwikkeling met het oog op verantwoord alcoholgebruik. Hoogste tijd dus voor de reclamecode om mee te bewegen met deze ontwikkeling.