Deze 10 trends bepalen nu de Duitse voedingsindustrieVoor abonnees
Voor abonnees

Voor abonnees Deze 10 trends bepalen nu de Duitse voedingsindustrie

Ondanks economische onzekerheid blijft de investeringsbereidheid binnen de Duitse voedings- en drankenindustrie opmerkelijk stabiel. Dat concludeert de afgelopen week gepubliceerde DLG-Trendmonitor: 'Investeringen en Trends in de Voedings- en Drankenindustrie'. Van AI tot dataveiligheid: in dit artikel vind je de trends op een rij.

Nederlandse boeren proeven voor het eerst kweekvleesburger Mosa Meat

Nederlandse boeren proeven voor het eerst kweekvleesburger Mosa Meat

Mosa Meat organiseerde voor het eerst een formele proeverij in Nederland. Ze lieten onder andere Nederlandse veehouders de Mosa Burger proeven.

Oogst van suikerwier. (Foto: Noble Ocean Farms)

Aan tafel Alaska #2: Straks allemaal aan de zeewier in plaats van een...

In de afgelegen wateren van Alaska speelt zich een stille evolutie af. Verschillende (ex-)vissers en andere ondernemers in deze afgelegen Amerikaanse staat willen verduurzamen met de teelt van zeewier voor humane consumptie. VMT hoorde het verhaal van twee innovatieve bedrijven, Barnacle Foods en Noble Ocean Farms. Kansen voor zeewier, maar nog veel hobbels te nemen.

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap zonder kannibaliseren

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap...

Lidl heeft afgelopen half jaar 7% meer vleesvervangers verkocht tijdens een test waarbij vleesvervangers een plaats krijgen in hetzelfde schap als vleesproducten. De verkoop van vlees lijkt er niet onder te lijden.

Gebakken lucht of eiwitwonder? Finnen bouwen fabriek voor microben die hard gaan op CO₂, H₂ en O₂

Gebakken lucht of eiwitwonder? Finnen bouwen fabriek voor microben...

Het Finse Solar Foods heeft de start aangekondigd van een eerste commerciële fabriek voor de productie van het eiwit Solein®. Dit eiwit, afkomstig uit micro-organismen, wordt geproduceerd met behulp van CO2 en elektriciteit. De fabriek gaat Factory 01 heten en de opschaling is een mijlpaal voor het bedrijf.

Dit doen foodbedrijven tijdens Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel

Dit doen foodbedrijven tijdens Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel

De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel gaat vandaag van start. De campagne loopt van 4 tot 10 maart. Verschillende supermarkten en voedingsproducenten voeren campagne om consumenten te prikkelen plantaardige keuzes te maken.