Streepjescode bestaat 50 jaar, maar QR-code lonkt
De streepjescode bestaat 50 jaar. Deze verjaardag wordt gebruikt door GS1 en 22 bedrijven, waaronder Nestlé om te pleiten voor de QR-code van GS1.
De streepjescode bestaat 50 jaar. Deze verjaardag wordt gebruikt door GS1 en 22 bedrijven, waaronder Nestlé om te pleiten voor de QR-code van GS1.
Consumenten weten steeds meer over de ingrediënten in de voedingsproducten die ze kopen. Ze worden daardoor kritischer en verwachten ook eerlijke...
Het ministerie van LNV ontwikkelde een dashboard waar duurzaamheidsvoortgang van 5 supermarkten wordt gevolgd. De data is zo goed mogelijk...
De Belgische bierfamilie De Spoelberch mag chocoladebedrijf Tony's Chocolonely overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald.
Albert Heijn haakte aan bij het open chain-traceerbaarheidsprogramma van Tony's Chocolonely. 'Met alleen certificering bereiken we onze doelen niet.'
Startup Zwartekoffie verkoopt 100% direct trade koffie uit Costa Rica in Nederland. Hoe ziet het bedrijfsmodel en de toekomst van de startup eruit?...
Op de shortlist van topprioriteiten voor elk voedings- en drankenbedrijf staan het leveren van producten van hoge kwaliteit, het waarborgen van de...
De Future Food Tech summit in San Francisco nam de wereldwijde voedselcrisis onder de loep. De centrale vraag was: welke technologieën en welke...
Nu we te maken hebben met inflatie komt 'krimpflatie' steeds vaker voor, stellen Foodwatch en de Consumentenbond. Producenten stoppen hierbij minder...
Een eenduidig Europees label moet de consument meer transparantie geven over de milieu-impact van voedingsmiddelen. Het ministerie van LNV en WUR...