Vezet: 'Help ons schappen vol te houden met vers gesneden agf'

Vezet: 'Help ons schappen vol te houden met vers gesneden agf'

Vezet, een van de vaste leveranciers van vers gesneden groente en fruit van Albert Heijn, zet momenteel alle zeilen bij om de acute situatie rondom de coronacrisis goed te managen. Het bedrijf zoekt per direct versterking van productiemedewerkers, operators en monteurs.

“Tot nu toe zijn we als organisatie alle zeilen aan het bijzetten om de situatie goed te managen en te zorgen dat de winkels bevoorraad blijven”, schrijft het bedrijf. “Het coronavirus stelt ons allen voor een grote uitdaging. De vraag naar vers gesneden groente en fruit stijgt.”

Productiemedewerkers

Koninklijke Vezet zegt elke dag een ‘enorme productie’ te draaien om alle winkels van Albert Heijn te kunnen blijven bevoorraden met 250 verschillende artikelen. Het bedrijf zoekt daarom 50 productiemedewerkers, 5 ervaren operators en een aantal monteurs. “Kom jij ons team versterken? Samen gaan wij voor volle schappen!”, aldus Vezet.

Audit op afstand

Els Cornelissen, KAM-manager bij Vezet over de situatie: “Tot nu toe zijn we als organisatie alle zeilen aan het bijzetten om de situatie goed te managen en te zorgen dat de winkels bevoorraad blijven.”

Prioriteiten worden gesteld. Cornelissen: “Wij hebben een externe audit gepland staan over twee weken. De fysieke audit is uitgesteld. Er zal nu via videoconferencing en mail ge-audit worden. Binnen een half jaar volgt een fysieke audit op locatie. Op deze manier heeft onze audit organisatie de situatie opgepakt. Wij zijn hier erg tevreden mee.”

De redactie van VMT probeert u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de effecten van het coronavirus op de voedingsmiddelenindustrie. Bent u werkzaam in de voedselvoorziening? Wij roepen u op om uw verhalen en ervaringen te delen met ons. Hoe pakt u deze uitdagende tijden aan? Wat kunnen we van elkaar leren? Dat kan in geschreven vorm, met foto’s, als voice memo, of als korte video. Whatsapp de redactie met uw verhalen 06-45074528 of via redactie.vmt@vakmedianet.nl

Willem Paul de Mooij

Willem Paul de Mooij

Hoofdredacteur VMT

Willem Paul de Mooij is hoofdredacteur van VMT. Binnen VMT schrijft hij vooral over het thema Voedselveiligheid & Kwaliteit.

Bedrijfsovernames in voeding 2024: Arla Foods neemt Volac over

Bedrijfsovernames in voeding 2024: Arla Foods neemt Volac over

Binnen de voedingsindustrie vinden regelmatig bedrijfsovernames plaats. In dit artikel enkele opvallende bedrijfsovernames van dit jaar op een rij. De laatste wapenfeiten: Arla Foods neemt Volac over, Dossche Mills neemt Mühle Rüningen over en VEOS Group neemt activiteiten OvalInnovations over.

Onvrede over loon leidt tot staking bij Remia

Onvrede over loon leidt tot staking bij Remia

Werknemers van sauzenfabrikant Remia leggen vanaf donderdagmiddag 24 uur het werk neer, kondigt vakbond FNV aan. Volgens de vakbond is de directie van het bedrijf niet tegemoetgekomen aan de eisen voor een nieuwe cao van werknemers van Remia's fabriek in Den Dolder. Met de staking wil FNV de maker van mayonaise, ketchup en satésaus onder druk zetten om een hoger loonbod te doen.

Beeld: Shutterstock

Consumentenbond: 'Supermarkten strooien met niet-bestaande,...

Supermarkten, vooral Aldi, Dirk en Jumbo, gebruiken "misleidende trucs" om hun klanten te laten geloven dat producten blijvend goedkoper zijn geworden. Dat zegt de Consumentenbond na een inventarisatie van honderden prijsverlagingen op de websites en in filialen van de supers.

Foto: Unilever

Unilever schrapt circa derde van alle kantoorbanen in Europa, impact...

Unilever wil voor eind volgend jaar ongeveer een derde van alle kantoorfuncties in Europa schrappen. Dat gaat om zo'n 3000 tot 3200 banen. Dat bevestigt Unilever na berichtgeving door de Britse zakenkrant Financial Times.

Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft inzicht in wat goed gaat en wat niet

Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft...

Supermarkten hebben stevige doelen geformuleerd voor de transitie naar meer plantaardig: 60/40 plantaardig/dierlijk in 2030. Met hun beleid en in hun assortimenten, aanbiedingen en winkelinrichting kunnen supermarkten de consumptie van minder dierlijk en meer plantaardig bevorderen. Hoe vordert het? Supermarkten lijken flink te experimenteren, maar er is meer nodig.

HAK verlaagt prijzen peulvruchten

HAK verlaagt prijzen peulvruchten

HAK wil dat consumenten vaker peulvruchten eten Daarom verlagen ze de consumentenadviesprijs van het merendeel van haar producten.

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert een nieuw foodmerk: Jumbo's. Volgens de supermarktketen combineert het merk kwaliteit en betaalbaarheid. De eerste producten onder dit merk zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads.

Natuurlijke energiedrank gemaakt van matcha, guarana en groene thee zonder toegevoegd suiker - Elixir

Rondje innovaties SIAL: vooral eiwitverrijking, functionele...

VMT bezoekt de SIAL in Parijs en liep een rondje op het innovatieplein. Hier zet de beursorganisatie dé in hun ogen innovaties van dit jaar letterlijk 'in de etalage'. In dit artikel een aantal innovaties op een rij.

Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden van huismerken

Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden...

In kant-en-klare maaltijden zijn steeds vaker volkorengranen verwerkt, concludeert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek naar 400 kant-en-klaarmaaltijden met pasta, noedels, rijst of couscous.

Na Lidl komt ook supermarkt Dirk met hybride vleesproducten

Na Lidl komt ook supermarkt Dirk met hybride vleesproducten

Supermarktketen Dirk volgt Lidl en introduceert half-om-half gehakt en runderhamburgers met 'plantaardige toevoeging'.

Beeld: Shutterstock

Producenten over EUDR: 'Er is teveel onduidelijk over...

Binnenkort gaat de European Union Deforestation Regulation (EUDR) van kracht. De datum staat momenteel op december 2024, maar er wordt gesproken over uitstel van een jaar. Er zijn op dit moment nog veel onduidelijkheden over wat er nu verwacht wordt. Hoe bereiden producenten zich voor op deze wetgeving? En waar lopen zij tegenaan? VMT vroeg het aan 10 producenten.

Van idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet onmogelijk'

Van idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet...

Producenten bieden producten graag aan in de supermarktschappen. Maar de weg van het bedenken van een product tot het daadwerkelijk in de schappen leggen hiervan kan lang zijn. Hoe gaan kleine producenten hiermee om, hoe hebben zij dit aangepakt en welke 10 tips hebben zij? VMT vroeg het aan 7 startup ondernemers.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.