Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft...
Supermarkten hebben stevige doelen geformuleerd voor de transitie naar meer plantaardig: 60/40 plantaardig/dierlijk in 2030. Met hun beleid en in hun...
Supermarkten hebben stevige doelen geformuleerd voor de transitie naar meer plantaardig: 60/40 plantaardig/dierlijk in 2030. Met hun beleid en in hun...
Trendwatcher Mariëlle Bordewijk bespreekt met Dionne Irving van VMT een aantal trends die 2025 zullen vormgeven. Van de groeiende invloed van AI in...
Een belangrijke horde is genomen voor de goedkeuring van het gebruik van soja leghemoglobine in vleesvervangers. De EFSA vindt het ingrediënt veilig...
Flora Food Group (voorheen Upfield) verandert de naam van Blue Band Roombeter naar Blue Band Heerlijk Romig. Dit doet de producent nadat een...
Wat is belangrijk om vleesvervangers succesvol te verkopen nu de markt is veranderd? Tijdens de New Food Conference deelden Redefine Meat, Matr Foods...
KAAZ staat voor Kaas Alternatief, Ambachtelijk en Zuiver. Het project heeft tot doel een innovatief plantaardig kaasalternatief te ontwikkelen met...
Upfield Group B.V., producent van merken als Becel en Blue Band, kondigt aan haar naam te veranderen naar Flora Food Group. In Nederland gaat de...
Schouten Europe introduceert een zelfontwikkelde vezel. Hiermee wil de producent een alternatief bieden voor getextureerde eiwitten. De...
Zuivelgigant Danone zegt het Nutri-Score-logo vanaf september 2024 geleidelijk af te schaffen van hun zuivel- en plantaardige drinkproducten.
Hoe spelen Amerikaanse snackproducenten in op veranderende eetpatronen van de consument? De populariteit van afslankmedicijnen zoals Ozempic en...