1. Producenten reageren op 'krimpflatie'-nominaties Gouden Windei 2024: 'Deze nominatie lijkt een misverstand' (update)
  2. Flora Food Group verandert naam Blue Band Roombeter naar Blue Band Heerlijk Romig
  3. Consumentenbond: 'Supermarkten strooien met niet-bestaande, achterhaalde of twijfelachtige prijsverlagingen'
  4. Voor abonneesRCC geeft 5 tips over misleiding: 'Maak geen claims die je niet waar kunt maken'
  5. Rechter beslist: verkoopnaam Roombeter van Upfield is verboden zuivelterm en moet uit de schappen
  6. NVWA: 'Kwart onderzochte volkorenproducten mag geen volkoren claimen'
  7. NVWA: 'Veel onterechte eiwitclaims op verpakkingen'
  8. Blue Band Roombeter 'meest misleidende product 2023': 'Wat een winnaars zijn we toch'
  9. 'Droomboter' misleidend? Mister Kitchen past naam product aan na druk van zuivelindustrie
  10. Groene claim? Consumentenbond wil strengere regels tegen greenwashing
  11. Tip van jouw advocaat: korting tijdens Black Friday
  12. Reacties genomineerden Gouden Windei 2023: 'Het is niet de bedoeling consumenten te misleiden'
  13. Voor abonneesVoedingsmiddel niet wat het lijkt? Dit zijn de zes meest voorkomende vormen van misleiding volgens Foodwatch
  14. Consumentenbond brengt krimpflatie naar de rechter: 'Het is een oneerlijke handelspraktijk'
  15. Tip van jouw advocaat: Bij kortingsacties met uitzonderingen is 'Check de voorwaarden' onvoldoende
  1. Verschillen in wetgeving tussen startups en multinationals: 'Iedereen moet aan de wet voldoen'
  2. Claims op verpakkingen - zorg dat je dossier klopt
  3. Testaankoop roept op tot verbod op CO2-neutraal label: 'Het is vaak misleidend'
  4. Misleiding in voeding: zo ga je om met het niemandsland tussen 'wettelijke misleiding' en 'gevoelsmisleiding'
  5. Zo voorkom je misleiding bij duurzaamheidsclaims: gouden tips van experts
  6. Producenten reageren op krimpflatie: 'De conclusie 'dat doen ze stiekem' is volstrekt onterecht'
  7. Foodwatch: 'We worden nog steeds dagelijks geconfronteerd met misleiding' (podcast)
  8. Is krimpflatie misleiding? 'Producenten moeten transparanter zijn'
  9. Startup Upfront start verkoop bij Albert Heijn: 'In supermarkten vindt meeste misleiding plaats'
  10. Ice Tea van Jumbo 'meest misleidende product van 2022': 'In april 2023 ligt nieuwe verpakking in de schappen'
  11. Kindermarketing van ongezond voedsel wettelijk aan banden gelegd
  12. Reacties genomineerden Gouden Windei: 'De verpakking verandert op korte termijn'
  13. Ook van Dobben teruggetrokken als Liegebeest, 2 genomineerden over
  14. Reacties genomineerden Liegebeest 2022: 'Het verbaast ons dat we genomineerd zijn' (update)
  15. Food Law Event: hoor insights van VWS, NVWA, Unilever, Colruyt, Alpro en Iglo