Flora Food Group verandert naam Blue Band Roombeter naar Blue Band...
Flora Food Group (voorheen Upfield) verandert de naam van Blue Band Roombeter naar Blue Band Heerlijk Romig. Dit doet de producent nadat een...
Flora Food Group (voorheen Upfield) verandert de naam van Blue Band Roombeter naar Blue Band Heerlijk Romig. Dit doet de producent nadat een...
Supermarkten, vooral Aldi, Dirk en Jumbo, gebruiken "misleidende trucs" om hun klanten te laten geloven dat producten blijvend goedkoper zijn...
Misleiding is een veel gehoord woord in de voedingsindustrie. Geen enkele voedselproducent wil ervan beschuldigd worden dat zij de consument...
Voedingsbedrijf Upfield mag de plantaardige roomboter van zijn merk Blue Band niet op de markt brengen onder de naam 'Roombeter'. Dat heeft de...
De NVWA onderzocht 190 volkorenproducten van 7 grote supermarktketens. De organisatie controleerde of de volkoren claim wel gemaakt mocht worden. Bij...
De Reclame Code Commissie is bekend vanwege de beoordeling van klachten over voedingsmiddelen. Zij oordelen over deze klachten door middel van...
Bijna de helft van de door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) onderzochte eiwitrijke levensmiddelen voldoet niet aan de regels voor...
Blue Band Roombeter van producent Upfield is door consumenten verkozen tot 'meest misleidende product van 2023'. De producent wint hiermee het Gouden...
Mister Kitchen past de naam van haar 'Droomboter' aan naar 'Droommm'. Deze aanpassing doet de producent na druk vanuit de Nederlandse...
Consumenten kunnen milieuclaims lastig controleren. Zij lopen hierbij vaak vast in een 'wildgroei aan verwarrende groene labels en vaste claims', zo...