foto: shutterstock

Consumentenbond: 'Vooral huismerken beknibbelen stilletjes op dure...

Volgens de Consumentenbond passen voedingsbedrijven hun receptuur aan om prijsstijging van grondstoffen te compenseren. Zo zit er minder hazelnoot in hazelnootpasta en bevat kippensoep minder kip. Komt dit door stijgende grondstofprijzen? VMT vroeg de producenten en supermarkten om een reactie.

Consumentenbond: 'Veel kant-en-klaarmaaltijden ongezonder dan gedacht'

Consumentenbond: 'Veel kant-en-klaarmaaltijden ongezonder dan gedacht'

Veel kant-en-klaarmaaltijden van blijken ongezonder dan beweerd. Dat concludeert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek. De bond onderzocht 224 bezorgmaaltijden van vijftien verschillende onlinediensten. Daarvan bleken er maar acht een gezonde maaltijd te zijn op basis van de richtlijnen van het Voedingscentrum.

Peulvruchtencake? Flanders Food onderzoekt potentie van peulvruchten als bakkerij-ingrediënt

Peulvruchtencake? Flanders Food onderzoekt potentie van peulvruchten...

Kunnen peulvruchten in de bakkerijsector een belangrijke grondstof zijn voor glutenvrije en plantaardige producten? Flanders Food zocht het uit in het project PulseBake. Dit zijn 3 conclusies uit het onderzoek.

5 trends voor 2024 volgens FrieslandCampina Ingredients: Gezond en duurzaam leven steeds belangrijker

5 trends voor 2024 volgens FrieslandCampina Ingredients: Gezond en...

De focus van FrieslandCampina Ingredients ligt in 2024 op het helpen van consumenten om zich zo goed mogelijk te voelen, door middel van voeding. Maar wat zoeken consumenten precies in voedingsmiddelen? In dit artikel bekijken we de voedingstrends van de ingrediëntenleverancier voor 2024.

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool met consumenten profielen moet hulp bieden

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool...

"We zien vaak dat duurzame foodmerken het belang overschatten dat consumenten hechten aan duurzaamheid." Daarom lanceren Food Cabinet en Future of Food Institute de tool 'Food Profiles'. Door deze doelgroepsegmentatie kunnen ondernemers, marketeers en brand managers zorgen dat het merkverhaal en de communicatie beter aansluit bij de consument.

'Consument heeft behoefte aan volkoren, supermarkt speelt hier te weinig op in'

'Consument heeft behoefte aan volkoren, supermarkt speelt hier te...

De Consumentenbond publiceerde recent een onderzoek naar de aanwezigheid van volkoren graanproducten in kant-en-klaarmaaltijden. De consumentenorganisatie vindt het resultaat 'onder de maat'. Supermarkten geven daarentegen aan zich wel degelijk in te zetten voor volkorenproducten.