18/12/2024 | Cursus Hygiënisch onderhoud

18/12/2024 | Cursus Hygiënisch onderhoud

De cursus Hygiënisch onderhoud vindt plaats op 18 december in Utrecht.

Burggraaf & Partners nodigt iedereen die verantwoordelijk is voor hygiënisch onderhoud in de voedingsindustrie uit om deel te nemen aan de cursus hygiënisch onderhoud. Tijdens deze cursus leer je hoe je onderhoud uitvoert zonder het hygiëneniveau in gevaar te brengen, wat te doen bij niet-hygiënische situaties en welke invloed je als technicus kunt uitoefenen.

Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.:

  • Theoretisch: Wet- en regelgeving, gevarenanalyse (C/F/M), en samenvatting hygiënisch ontwerp.
  • Praktisch: Herkennen van problemen, handhaven van hygiëne, schoonmaken, en aansluiten/vervangen van onderdelen.

Meer informatie via deze link.

Beeld: Suckers

Startup bouwt fabriek voor suikervrije, plasticvrije lolly: 'We...

STARTUP BELICHT - Waarom moeten lolly's op festivals zo vervuilend zijn? Dat vroeg Laura Melenhorst, oprichter van Suckers, zich af. De startup werkt momenteel hard aan het opzetten en inrichten van een eigen fabriek in Nieuwegein. Daar gaat de startup suikervrije lolly's met een eetbaar stokje maken, verpakt in een 100% plasticvrije verpakking. VMT sprak met Melenhorst: "We willen een revolutie starten naar meer plezier op een duurzame manier."

30/9/2025 | VMT Food R&D Event

30/9/2025 | VMT Food R&D Event

Het Food R&D Event van VMT is dé jaarlijkse bijeenkomst waar de productontwikkelaars, R&D-ers en iedereen die in de voedingsindustrie daarbij betrokken is bij elkaar komen. Praktisch, diepgaand, netwerken en het uitwisselen van ervaringen lopen als een rode draad door het programma.

Beemster kaas van CONO Kaasmakers.

Duurzame kaasproductie als onderdeel van een klimaatneutrale kaasketen

In de zuivelsector streeft CONO Kaasmakers, een kleine coöperatie van melkveehouders uit de regio Noord-Holland, naar een goede harmonie tussen koeien, boeren en kaasmakers. Deze samenwerking is niet alleen een kernwaarde, het is ook de sleutel tot het bereiken van meer dan wat individuele partijen afzonderlijk kunnen bewerkstelligen. Door de coöperatie, die als sinds 1901 bestaat, wordt niet alleen geïnvesteerd in het maken van de lekkerste kaas en een sterk merk, maar ook in een positieve toekomst voor komende generaties in de zuivelbranche.

4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk voor de doorsnee consument

4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk...

Maakt zuivel een comeback? De categorie plantaardige alternatieven voor zuivel groeit nog wel, maar niet overal. Trendbureau The Healthy Marketing Team dook in dit onderwerp en presenteerde op de Food Ingredients Europe de oorzaken en oplossingen voor deze categorie. VMT destilleerde 4 lessen waar productontwikkelaars hun voordeel mee kunnen doen.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.