Consumentenonderzoek

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool...

"We zien vaak dat duurzame foodmerken het belang overschatten dat consumenten hechten aan duurzaamheid." Daarom lanceren Food Cabinet en Future of Food Institute de tool 'Food Profiles'. Door deze doelgroepsegmentatie kunnen ondernemers, marketeers en brand managers zorgen dat het merkverhaal en de communicatie beter aansluit bij de consument.

Voeding & Gezondheid

Oprichters Cupplement zien koffie als ideaal product om supplementen...

Twee ondernemers uit Utrecht, hebben vitamines en superfoods toegevoegd aan deze cupjes. Florian Fermin en Stefan Wateler hebben naar eigen zeggen de ambitie om de mensen op de wereld gezonder te maken. Uit hun passie voor koffie en ondernemen is Cupplement voortgekomen: een koffiecupje verrijkt met supplementen.

Economie & Bedrijven

Coronacrisis: producentenvertrouwen neemt toe in augustus

Industriële ondernemers zijn in augustus voor de vierde maand op rij minder negatief over de verwachte bedrijvigheid en de order portefeuilles. Voedingsproducenten hadden in juli nog een negatief vertrouwen, maar zijn in augustus positief gestemd over het vertrouwen in de markt.

"De gezondheid van de planeet is op dit moment de grootste zorg van de consument"
Duurzaamheid & MVO

ASN Bank zoekt startups met duurzame ideeën voor ASN Bank Wereldprijs

ASN Bank is voor de dertiende editie van de ASN Bank Wereldprijs op zoek naar ondernemers en ondernemers in spé met duurzame ideeën. De inschrijving voor de jaarlijkse competitie is geopend. Inschrijven kan tot 11 september.

Duurzaamheid & MVO

'Het is mogelijk voor lokale voedselketens om binnen vijf jaar 25%...

Lokaal voedsel is enorm populair gebleken tijdens de coronacrisis. Er ontstonden veel lokale initiatieven zoals voedselboxen. 'De korte keten is meer dan alleen voedselboxen. We willen dat deze beweging na de crisis wordt doorgezet.'

Duurzaamheid & MVO

Blog Marianne van Keep: 'Onze vertegenwoordigers gaan straks weer...

De coronaregels worden steeds verder versoepeld. Ook bij Verstegen keert langzamerhand de normaliteit terug, wel met in achtneming van de nodig voorzorgsmaatregelen. Duurzaamheidsmanager Marianne van Keep schrijft in haar blog dat ze stiekem genoot van de verstilling die de coronacrisis met zich meebrengt.

Voedselpakket van Verspilling is Verrukkelijk
Duurzaamheid & MVO

Verspilling is Verrukkelijk start crowdfunding tegen...

De ondernemers van Verspilling is Verrukkelijk willen met crowdfunding ervoor zorgen dat ze ondanks de coronacrisis ook in de toekomst voedselverspilling kunnen tegengaan.

Economie & Bedrijven

Blog Marianne van Keep: 'Het mooie weer maakt het verschil in deze...

Nederlanders slaan ondanks corona vol aan het barbecueën tijdens dit mooie weer. Tot opluchting van Marianne van Keep van Verstegen die de productie van sauzen en marinades op volle toeren ziet draaien.

Economie & Bedrijven

Belgische koffiebranderij produceert mondkapjes tegen coronavirus

Koffiebranderij Miko en het maatwerkbedrijf Mivas slaan de handen in elkaar om mondmaskers te produceren, met filters gemaakt van koffiefilterpapier.

Voor abonnees
Voor abonnees
Duurzaamheid & MVO

Voor abonnees Blog Marianne van Keep: 'Verstegen spreekt zorg uit over...

Hoe kunnen seizoensarbeiders hun werk blijven doen in landen waar onze kruiden en specerijen vandaan komen? Door de coronacrisis is dit soms lastig, aldus Verstegen Spices & Sauces, vertelt Marianne van Keep in haar blog. Minister Sigrid Kaag wil aan een oplossing werken.