Kipco-Damaco genomineerd voor Leeuw van de Export 2022
Kipco-Damaco in Oostrozebeke in Vlaanderen is in de running voor de Leeuw van de Export 2022 in de categorie 'Bedrijven met 50 of meer medewerkers'. Op 14 september is er hopelijk goed nieuws.
Kipco-Damaco in Oostrozebeke in Vlaanderen is in de running voor de Leeuw van de Export 2022 in de categorie 'Bedrijven met 50 of meer medewerkers'. Op 14 september is er hopelijk goed nieuws.
Metingen van bijvoorbeeld de impact die een bedrijf heeft op het broeikaseffect, het landgebruik en de biodiversiteit worden steeds belangrijker. Ze krijgen steeds meer businesswaarde, zegt Hans Blonk, directeur van Blonk Consultants en Blonk Sustainability Tools. Hij ziet de vraag exploderen en adviseert ondernemers om hiermee bezig te gaan. "Dan houd je als voedingsmiddelenbedrijf zelf de regie. Als de markt jou om cijfers vraagt, dan ben je voorbereid."
Tachtig procent van de foodproducenten loopt achter als het gaat om het nemen van duurzaamheidsmaatregelen die nodig zijn om de klimaatdoelstellingen te realiseren. Om deze duurzame ambities waar te maken is versnelling, kennisdeling en samenwerking noodzakelijk. Dat blijkt uit de benchmark van Consultancybureau P2.
Bakkerij Amstelveld controleert de kwaliteit van kleinbrood met artifical intelligence (AI). Wie had dat kunnen denken?
Fairtrade Original, Fruitfunk, Holie Foods en Theha zijn stuk voor stuk toppers als het aankomt op internationaal ondernemen. Tenminste, dat vindt het Oranje Handelsmissiefonds.
Ondernemers in verschillende industrieën waren in september voor de vijfde maand op rij minder negatief sinds het uitbreken van het coronavirus. Het vertrouwen van voedingsproducenten daalde echter in september. Waar het vertrouwen van voedingsproducenten in augustus nog positief was, veranderde dit in september naar een negatief vertrouwen.
Industriële ondernemers zijn in augustus voor de vierde maand op rij minder negatief over de verwachte bedrijvigheid en de order portefeuilles. Voedingsproducenten hadden in juli nog een negatief vertrouwen, maar zijn in augustus positief gestemd over het vertrouwen in de markt.
ASN Bank is voor de dertiende editie van de ASN Bank Wereldprijs op zoek naar ondernemers en ondernemers in spé met duurzame ideeën. De inschrijving voor de jaarlijkse competitie is geopend. Inschrijven kan tot 11 september.
Lokaal voedsel is enorm populair gebleken tijdens de coronacrisis. Er ontstonden veel lokale initiatieven zoals voedselboxen. 'De korte keten is meer dan alleen voedselboxen. We willen dat deze beweging na de crisis wordt doorgezet.'
De coronaregels worden steeds verder versoepeld. Ook bij Verstegen keert langzamerhand de normaliteit terug, wel met in achtneming van de nodig voorzorgsmaatregelen. Duurzaamheidsmanager Marianne van Keep schrijft in haar blog dat ze stiekem genoot van de verstilling die de coronacrisis met zich meebrengt.