Illustratie: Larissa Sas

Tip van jouw advocaat: Influencermarketing, hoe zit het precies?

KENNISPARTNER - COLUMN - Zet je als adverteerder wel eens influencers in voor je marketing? Dit is een effectieve manier om bepaalde doelgroepen te bereiken. Maar er gelden ook regels. Jouw advocaat bespreekt de belangrijkste aandachtspunten en geeft tips.

Foodproducenten die wetenschappelijk onderzoek subsidiëren? 'Let op of een bedrijf kennis bestelt of goed nieuws'

Foodproducenten die wetenschappelijk onderzoek subsidiëren? 'Let op...

Voedingsmiddelenbedrijven melden nu en dan over subsidiëring van wetenschappelijk onderzoeker. Zo meldde visbedrijf John West bijvoorbeeld een tijdje geleden dat het onderzoek naar Alzheimer subsidieert voor een bedrag van 75.000 pond. Maar is het eigenlijk slim om je als voedingsmiddelenbedrijf te verbinden aan wetenschappelijk onderzoek? Experts reageren in dit artikel.

Beeld: Pointer

Unilever en McDonald's reageren op onderzoek over reclame voor...

De afgelopen zes jaar werd voor €4,2 miljard advertentieruimte ingekocht voor ongezonde voeding, blijkt uit onderzoek van Pointer. Unilever kocht de meeste advertentieruimte in, ter waarde van €355 miljoen. 95% hiervan was voor ongezonde voeding. McDonald's kwam op de tweede plaats, met €284 miljoen aan advertentieruimte voor ongezonde voeding. VMT vroeg de producenten om een reactie.

De Nederlander moet aan de boon: campagne met supermarkten, cateraars en producenten

De Nederlander moet aan de boon: campagne met supermarkten, cateraars...

De #BEANMEAL is een landelijke campagne die de peulvruchtenconsumptie moet bevorderen. Dat is nodig want de Nederlander eet wekelijks gemiddeld 50 gram peulvruchten, de helft van wat het Voedingscentrum aanbeveelt.

Een lege plek op de plaats waar normaal Haribo-snoep ligt. Foto: Distrifood

Jumbo heeft geen Haribo meer en aanvoer Coca-Cola droogt op

Onderhandelingen tussen Jumbo en leveranciers lopen stroef. Haribo-snoep is al sinds vorige week niet meer te krijgen en nu zouden ook artikelen van Coca-Cola niet meer geleverd worden.

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool met consumenten profielen moet hulp bieden

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool...

"We zien vaak dat duurzame foodmerken het belang overschatten dat consumenten hechten aan duurzaamheid." Daarom lanceren Food Cabinet en Future of Food Institute de tool 'Food Profiles'. Door deze doelgroepsegmentatie kunnen ondernemers, marketeers en brand managers zorgen dat het merkverhaal en de communicatie beter aansluit bij de consument.

Trends 2024: wat wil consument van plantaardig? 5 lessen uit recent onderzoek Proveg

Trends 2024: wat wil consument van plantaardig? 5 lessen uit recent...

Wat wil de Europese consument van plantaardig in 2024? Proveg International gaf tijdens de New Food Conference 2023 alvast inzage in recent consumentenonderzoek. Ze voerden een vergelijkbaar onderzoek uit in 2021. Wat is er veranderd in de tijd? Dit zijn 5 leerpunten.

Deze vijf punten vraagt Foodwatch van het nieuwe kabinet

Deze vijf punten vraagt Foodwatch van het nieuwe kabinet

Met de komst van het nieuwe kabinet is Foodwatch een nieuwe campagne gestart: 'Haal die bende van ons bord'. De organisatie heeft een vijfpuntenplan opgesteld. Daarin beschrijft Foodwatch hoe het nieuwe kabinet in hun ogen het huidige voedselsysteem kan verbeteren. Door de campagne hoopt Foodwatch dat de regering deze vijf punten meeneemt in het nieuwe regeerakkoord.

'Consument heeft behoefte aan volkoren, supermarkt speelt hier te weinig op in'

'Consument heeft behoefte aan volkoren, supermarkt speelt hier te...

De Consumentenbond publiceerde recent een onderzoek naar de aanwezigheid van volkoren graanproducten in kant-en-klaarmaaltijden. De consumentenorganisatie vindt het resultaat 'onder de maat'. Supermarkten geven daarentegen aan zich wel degelijk in te zetten voor volkorenproducten.

Stappenplan: 4 tips voor een aantrekkelijk herontwerp van een foodverpakking

Stappenplan: 4 tips voor een aantrekkelijk herontwerp van een...

Een lekker product ontwikkeld, daar hoort een aantrekkelijke verpakking bij. Wil je deze een update geven? Waar moet je op letten bij het herontwerp van een verpakking, volgens neuromarketingbureau Unravel Research? In dit artikel 4 tips.