Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen herbruikbaar alternatief

Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen...

Albert Heijn, ALDI, Carrefour, Colruyt, Delhaize en Lidl verenigen zich in de Reusable Packaging Coalition. Ze willen de mogelijkheden rond hergebruik van verpakkingen onderzoeken. In een eerste proefproject zetten ze de overstap naar herbruikbare verpakkingen voor champignons in regio Mechelen.

Onderzoek: supermarkten promoten gezonde voeding onvoldoende

Onderzoek: supermarkten promoten gezonde voeding onvoldoende

Supermarkten ondernemen nauwelijks stappen om hun assortiment gezonder te maken. Volgens denktank Questionmark bestaat 83 procent van de supermarktaanbiedingen nog altijd uit ongezonde producten. Ekoplaza doet het het beste. Jumbo, Aldi, Albert Heijn en Plus lopen achter.

Hybride gehaktmix van Lidl een blijvertje? Experts vinden het spannend

Hybride gehaktmix van Lidl een blijvertje? Experts vinden het spannend

Lidl introduceerde onlangs een hybride gehaktmix met erwteneiwit. Hybride vleesproducten lijken lastig te vermarkten want hoe communiceer je het naar de consument? Rob Morren van ABN Amro, Hans Dagevos van de WUR en Jeroen Willemsen van FoodValley NL denken dat de tijd nu wel rijp is voor zo'n product, hoewel het spannend blijft.

Hybride gehakt met erwteneiwit van Lidl in schap: 'Zelfde smaak, maar lagere prijs en milieu-impact'

Hybride gehakt met erwteneiwit van Lidl in schap: 'Zelfde smaak, maar...

Lidl meldt een hybride gehaktmix met 60% rundvlees en 40% erwteneiwit te hebben ontwikkeld. Volgens de supermarktketen smaakt de hybride gehaktmix hetzelfde als gehakt dat volledig uit rundvlees bestaat, maar het is wel goedkoper.

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap zonder kannibaliseren

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap...

Lidl heeft afgelopen half jaar 7% meer vleesvervangers verkocht tijdens een test waarbij vleesvervangers een plaats krijgen in hetzelfde schap als vleesproducten. De verkoop van vlees lijkt er niet onder te lijden.

Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten verdubbelen 

Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten...

Supermarktketen Lidl België geeft aan de verkoop van plantaardige eiwitproducten te willen verdubbelen tegen 2030. Uit eigen onderzoek blijkt dat klanten bereid zijn meer plantaardige producten te kopen als de prijzen lager zijn. Daarom voert Lidl vanaf 15 mei een flinke prijsverlaging in.

Kiest een consument eerder voor een vleesvervanger als het naast vlees in het schap ligt? Lidl en WUR zoeken het uit

Kiest een consument eerder voor een vleesvervanger als het naast...

Supermarktketen Lidl wil dat 50% van de verkochte eiwitten in 2030 van plantaardige afkomst is. Om dit te bereiken testen ze of vleesvervangers beter verkopen als ze naast vlees in het schap liggen. De ING denkt dat deze nudgingstap de consumptie van vleesvervangers kan normaliseren.

Jumbo en Lidl verkopen 'foute' tomaten van uitbuitplantages

Jumbo en Lidl verkopen 'foute' tomaten van uitbuitplantages

Jumbo en Lidl verkopen tomaten van plantages uit Zuid-Spanje waar de arbeidsomstandigheden erbarmelijk zijn.

Gevaarlijke pistachenoten niet voor het eerst uit de verkoop

Gevaarlijke pistachenoten niet voor het eerst uit de verkoop

In maart 2023 vonden in een aantal landen binnen en buiten de EU recalls plaats van gezouten pistachenoten. Deze pistachenoten waren te koop onder het merk Alesto bij supermarktketen Lidl.

Zo werkt supermarktketen Lidl aan duurzaamheid

Zo werkt supermarktketen Lidl aan duurzaamheid

VMT bekeek het duurzaamheidsverslag van supermarktketen Lidl en zette de voor de foodindustrie belangrijke aspecten op een rij. Ook spraken we met duurzaamheidsmanager Martijn Visser over de duurzaamheidsaanpak van de discounter. 'In 2025 moeten al onze kritische grondstoffen gecertificeerd zijn.'