Lidl omarmt 'planetary health diet' van WNF en schroeft verkoopdoel...
Lidl omarmt in alle 31 landen waar zij actief het 'planetary health diet'. Dat betekent dat ze verkoopdoelstellingen op volkoren, plantaardige eiwitten en groente en fruit.
Lidl omarmt in alle 31 landen waar zij actief het 'planetary health diet'. Dat betekent dat ze verkoopdoelstellingen op volkoren, plantaardige eiwitten en groente en fruit.
Albert Heijn, ALDI, Carrefour, Colruyt, Delhaize en Lidl verenigen zich in de Reusable Packaging Coalition. Ze willen de mogelijkheden rond hergebruik van verpakkingen onderzoeken. In een eerste proefproject zetten ze de overstap naar herbruikbare verpakkingen voor champignons in regio Mechelen.
Supermarkten ondernemen nauwelijks stappen om hun assortiment gezonder te maken. Volgens denktank Questionmark bestaat 83 procent van de supermarktaanbiedingen nog altijd uit ongezonde producten. Ekoplaza doet het het beste. Jumbo, Aldi, Albert Heijn en Plus lopen achter.
Lidl introduceerde onlangs een hybride gehaktmix met erwteneiwit. Hybride vleesproducten lijken lastig te vermarkten want hoe communiceer je het naar de consument? Rob Morren van ABN Amro, Hans Dagevos van de WUR en Jeroen Willemsen van FoodValley NL denken dat de tijd nu wel rijp is voor zo'n product, hoewel het spannend blijft.
Lidl meldt een hybride gehaktmix met 60% rundvlees en 40% erwteneiwit te hebben ontwikkeld. Volgens de supermarktketen smaakt de hybride gehaktmix hetzelfde als gehakt dat volledig uit rundvlees bestaat, maar het is wel goedkoper.
Lidl heeft afgelopen half jaar 7% meer vleesvervangers verkocht tijdens een test waarbij vleesvervangers een plaats krijgen in hetzelfde schap als vleesproducten. De verkoop van vlees lijkt er niet onder te lijden.
Supermarktketen Lidl België geeft aan de verkoop van plantaardige eiwitproducten te willen verdubbelen tegen 2030. Uit eigen onderzoek blijkt dat klanten bereid zijn meer plantaardige producten te kopen als de prijzen lager zijn. Daarom voert Lidl vanaf 15 mei een flinke prijsverlaging in.
Supermarktketen Lidl wil dat 50% van de verkochte eiwitten in 2030 van plantaardige afkomst is. Om dit te bereiken testen ze of vleesvervangers beter verkopen als ze naast vlees in het schap liggen. De ING denkt dat deze nudgingstap de consumptie van vleesvervangers kan normaliseren.
Jumbo en Lidl verkopen tomaten van plantages uit Zuid-Spanje waar de arbeidsomstandigheden erbarmelijk zijn.
In maart 2023 vonden in een aantal landen binnen en buiten de EU recalls plaats van gezouten pistachenoten. Deze pistachenoten waren te koop onder het merk Alesto bij supermarktketen Lidl.