Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert een nieuw foodmerk: Jumbo's. Volgens de supermarktketen combineert het merk kwaliteit en betaalbaarheid. De eerste producten onder dit merk zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads.

Van supermarktkeuken naar gaarkeuken: zo wil deze startup 'Unilever van de nieuwe generatie' worden

Van supermarktkeuken naar gaarkeuken: zo wil deze startup 'Unilever...

STARTUP BELICHT - Kant-en-klaar maaltijden worden vaak gezien als 'niet vers' en 'smakeloos'. Startup Mama's Maaltijden gaat hier tegenin en maakt koelverse kant-en-klare maaltijden 'zoals mensen ze vanuit huis gewend zijn'. Met bekende smaken dus. VMT sprak met oprichter Serdar Tolenaar over het ontstaan van de startup, de bottlenecks en de verdere plannen.

Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden van huismerken

Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden...

In kant-en-klare maaltijden zijn steeds vaker volkorengranen verwerkt, concludeert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek naar 400 kant-en-klaarmaaltijden met pasta, noedels, rijst of couscous.

Foto: Shutterstock

Nestlé riskeert boete: 'Grootste E.coli-uitbraak ooit in Frankrijk'

Er loopt momenteel een strafrechtelijk onderzoek naar Nestlé voor Fraîch'UP pizza's van het merk Buitoni. Het deeg bevatte E.coli en maakte 56 Fransen ziek. Verschillende oud-medewerkers uiten zich in de Franse media over de 'schrikbarende toestanden' in de fabriek. VMT sprak met Nestlé over de zaak.

Dit zijn 6 kansen voor plantaardig in kant-en-klare snacks

Dit zijn 6 kansen voor plantaardig in kant-en-klare snacks

Proveg formuleerde 6 kansen voor plantaardig in kant-en-klare producten nadat een rapport van Future Market Insights groei in die categorie voorspelde.

Kant-en-klaarmaaltijden  zijn onverminderd populair, maar er is nog wel het nodige af te dingen op de gezondheid ervan.

Gezondheid kant-en-klaarmaaltijden blijft punt van zorg, maar...

Kant-en-klaarmaaltijden en maaltijdsalades zijn de coronadip allang weer te boven en nu onverminderd populair in supermarkten. De Consumentenbond blijft echter bezorgd over de gezondheid ervan. Maar daar wordt aan gewerkt.