27/11/2024 | Cursus Hygiënische engineering - Droge processen

27/11/2024 | Cursus Hygiënische engineering - Droge processen

De curus Hygiënische engineering - Droge processen vindt op 27 november plaats in Utrecht.

Burggraaf & Partners nodigt iedereen die betrokken is bij hygiënisch ontwerp en engineering in de voedingsindustrie uit om deel te nemen aan de cursus over droge processen. Tijdens deze cursus worden de belangrijkste onderwerpen uit de zeven onlangs gepubliceerde richtlijnen van de werkgroep Dry Processes overzichtelijk behandeld.

Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.:

  • Zonering
  • Droog reinigen
  • Ontwerpregels voor droge processen
  • Los- en transportsystemen
  • Afsluiters
  • Gebouw
  • Scheiding tussen nat en droog
  • CIP-bare componenten
  • Toepassingen zoals wervelbed- en sproeidrogers

Meer informatie via deze link.

Beeld: Suckers

Startup bouwt fabriek voor suikervrije, plasticvrije lolly: 'We...

STARTUP BELICHT - Waarom moeten lolly's op festivals zo vervuilend zijn? Dat vroeg Laura Melenhorst, oprichter van Suckers, zich af. De startup werkt momenteel hard aan het opzetten en inrichten van een eigen fabriek in Nieuwegein. Daar gaat de startup suikervrije lolly's met een eetbaar stokje maken, verpakt in een 100% plasticvrije verpakking. VMT sprak met Melenhorst: "We willen een revolutie starten naar meer plezier op een duurzame manier."

30/9/2025 | VMT Food R&D Event

30/9/2025 | VMT Food R&D Event

Het Food R&D Event van VMT is dé jaarlijkse bijeenkomst waar de productontwikkelaars, R&D-ers en iedereen die in de voedingsindustrie daarbij betrokken is bij elkaar komen. Praktisch, diepgaand, netwerken en het uitwisselen van ervaringen lopen als een rode draad door het programma.

Beemster kaas van CONO Kaasmakers.

Duurzame kaasproductie als onderdeel van een klimaatneutrale kaasketen

In de zuivelsector streeft CONO Kaasmakers, een kleine coöperatie van melkveehouders uit de regio Noord-Holland, naar een goede harmonie tussen koeien, boeren en kaasmakers. Deze samenwerking is niet alleen een kernwaarde, het is ook de sleutel tot het bereiken van meer dan wat individuele partijen afzonderlijk kunnen bewerkstelligen. Door de coöperatie, die als sinds 1901 bestaat, wordt niet alleen geïnvesteerd in het maken van de lekkerste kaas en een sterk merk, maar ook in een positieve toekomst voor komende generaties in de zuivelbranche.

4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk voor de doorsnee consument

4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk...

Maakt zuivel een comeback? De categorie plantaardige alternatieven voor zuivel groeit nog wel, maar niet overal. Trendbureau The Healthy Marketing Team dook in dit onderwerp en presenteerde op de Food Ingredients Europe de oorzaken en oplossingen voor deze categorie. VMT destilleerde 4 lessen waar productontwikkelaars hun voordeel mee kunnen doen.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.