Met de Delicatessenfabriek als nieuwe eigenaar kan de verpakkingsvrije supermarkt blijven bestaan. Kopelle en Rommers hebben hiermee een faillissement weten te voorkomen. Zij zullen op lange termijn investeren in Pieter Pot. De nieuwe eigenaren vroegen afgelopen week een kwijtschelding van een deel van de vordering. In een brief, in handen van Retailtrends, gericht aan de leveranciers vroegen zij crediteuren hiervoor een akkoord te geven.
Pieter Pot naar een ‘volgend niveau’
Kopelle en Rommers over de overname: “Wij vinden het bijzonder hoe ver oprichters Martijn en Jouri dit innovatieve verpakkingsvrije concept hebben gebracht. Door onze operationele kennis en ervaring zien wij de kans om het concept naar het volgende niveau te brengen.” Eerder was de Delicatessenfabriek al betrokken bij Pieter Pot. Zo was het bedrijf verantwoordelijk voor het wassen van de statiegeldpotten en flessen.
Gevolgen voor de consument
Voor de consument zal er bij Pieter Pot niks veranderen, laat de onlinesupermarkt weten in een mail aan hen. Consumenten kunnen blijven bestellen zoals ze gewend zijn. Ook de bezorging blijft onveranderd. Daarnaast zijn er plannen om de service verder te verbeteren met onder andere assortimentsuitbreidingen. Zodra deze stappen concreet zijn, zullen consumenten hierover geïnformeerd worden.
Noodzakelijke stap om missie voort te zetten
Oprichters Jouri Schoemakers en Martijn Bijmolt over de overname naar de consument: “Deze stap was noodzakelijk om onze missie voort te zetten. We zijn enorm dankbaar voor het vertrouwen dat je ons reeds gegeven hebt en de impact die we samen hebben gerealiseerd. Sinds de oprichting in 2019 hebben we meer dan 50.000 klanten laten kennismaken met verpakkingsvrije boodschappen, hebben grote merken hun keten veranderd en zijn er meer dan 4 miljoen verpakkingen bespaard. Er is een systeemverandering in gang gezet en aangetoond dat consumenten voor verpakkingsvrij willen kiezen. Dit is pas de start van de systeemverandering.”