Update: Pieter Pot gaat door met nieuwe eigenaar

Update: Pieter Pot gaat door met nieuwe eigenaar

Onlinesupermarkt Pieter Pot was in de financiële problemen. Door een hoge schuldenlast dreigde een faillissement. In een update laat Pieter Pot weten dat het faillissement is afgewend. Jordan Kopelle en Dominique Rommers van de Delicatessenfabriek nemen het bedrijf over.

Met de Delicatessenfabriek als nieuwe eigenaar kan de verpakkingsvrije supermarkt blijven bestaan. Kopelle en Rommers hebben hiermee een faillissement weten te voorkomen. Zij zullen op lange termijn investeren in Pieter Pot. De nieuwe eigenaren vroegen afgelopen week een kwijtschelding van een deel van de vordering. In een brief, in handen van Retailtrends, gericht aan de leveranciers vroegen zij crediteuren hiervoor een akkoord te geven.

Pieter Pot naar een ‘volgend niveau’

Kopelle en Rommers over de overname: “Wij vinden het bijzonder hoe ver oprichters Martijn en Jouri dit innovatieve verpakkingsvrije concept hebben gebracht. Door onze operationele kennis en ervaring zien wij de kans om het concept naar het volgende niveau te brengen.” Eerder was de Delicatessenfabriek al betrokken bij Pieter Pot. Zo was het bedrijf verantwoordelijk voor het wassen van de statiegeldpotten en flessen.

Gevolgen voor de consument

Voor de consument zal er bij Pieter Pot niks veranderen, laat de onlinesupermarkt weten in een mail aan hen. Consumenten kunnen blijven bestellen zoals ze gewend zijn. Ook de bezorging blijft onveranderd. Daarnaast zijn er plannen om de service verder te verbeteren met onder andere assortimentsuitbreidingen. Zodra deze stappen concreet zijn, zullen consumenten hierover geïnformeerd worden.

Noodzakelijke stap om missie voort te zetten

Oprichters Jouri Schoemakers en Martijn Bijmolt over de overname naar de consument: “Deze stap was noodzakelijk om onze missie voort te zetten. We zijn enorm dankbaar voor het vertrouwen dat je ons reeds gegeven hebt en de impact die we samen hebben gerealiseerd. Sinds de oprichting in 2019 hebben we meer dan 50.000 klanten laten kennismaken met verpakkingsvrije boodschappen, hebben grote merken hun keten veranderd en zijn er meer dan 4 miljoen verpakkingen bespaard. Er is een systeemverandering in gang gezet en aangetoond dat consumenten voor verpakkingsvrij willen kiezen. Dit is pas de start van de systeemverandering.”

Bedrijfsovernames in voeding 2024: FrieslandCampina en Milcobel kondigen intentie tot fusie aan

Bedrijfsovernames in voeding 2024: FrieslandCampina en Milcobel...

In dit artikel recente bedrijfsovernames in de voedingsindustrie op een rij. Het laatste wapenfeit: FrieslandCampina en Milcobel kondigen intentie tot fusie aan.

Beeld: Shutterstock

Unilever verkoopt Unox en Zwan aan Zwanenberg Food Group

Unilever ontving een bindend bod van Zwanenberg Food Group voor de overname van de merken Unox en Zwan. Beide merken maken al bijna een eeuw deel uit van de Unilever-portfolio. Unox sinds 1937 en Zwan sinds 1928.

Beemster kaas van CONO Kaasmakers.

Duurzame kaasproductie als onderdeel van een klimaatneutrale kaasketen

In de zuivelsector streeft CONO Kaasmakers, een kleine coöperatie van melkveehouders uit de regio Noord-Holland, naar een goede harmonie tussen koeien, boeren en kaasmakers. Deze samenwerking is niet alleen een kernwaarde, het is ook de sleutel tot het bereiken van meer dan wat individuele partijen afzonderlijk kunnen bewerkstelligen. Door de coöperatie, die als sinds 1901 bestaat, wordt niet alleen geïnvesteerd in het maken van de lekkerste kaas en een sterk merk, maar ook in een positieve toekomst voor komende generaties in de zuivelbranche.

Een actueel thema bij de nieuwbouw van Vezet is verder ‘automatisering en robotisering’.

Vezet gaat miljoenen kilo's groente besparen door snij-afval te...

De nieuwbouw van Koninklijke Vezet in Warmenhuizen krijgt een oppervlakte van maar liefst 35.000 m2. In 2026 moet het in bedrijf gaan. In het ontwerp van de nieuwbouw ligt de focus op duurzaamheid, hygiënisch ontwerp en verwaarding van reststromen voor menselijke en dierlijke consumptie.

Foto: Lamb Weston

Zo tovert Lamb Weston gebruikte frituurolie om tot nieuwe...

De recycledrang van voedselproducenten leidt soms tot opvallende innovaties. Neem de nieuwe frietverpakking van Lamb Weston, die voor 60% bestaat uit biocirculair plastic gemaakt van gebruikte frituurolie. Hoe borg je de veiligheid van zo'n product? VMT sprak met Lamb Weston over de kwaliteit en veiligheid van de frietverpakking.

Chocola gemaakt met het cacao-alternatief van Cargill en Voyage Foods

Dit is waarom cacao-alternatieven aan populariteit winnen

Verschillende bedrijven toonden alternatieven voor cacao op de ingrediëntenbeurs Food Ingredients Europe. VMT nam een kijkje bij de verschillende aanbieders. Ook trendbureau Mintel ziet 1 ingrediënt als veelbelovend alternatief.

Laurens Hoedemaker, voorzitter van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en onderzoeker Klaas Dijkstra van Zest (rechts) deelden tijdens de presentatie hun inzichten over de vleesconsumptie en de perceptie ervan in Nederland.

'Vleesindustrie moet meer lef tonen om identiteit en kwaliteit te...

De grote aandacht die er is voor negatieve gevolgen van vleesconsumptie, heeft niet geleid tot minder vleeseters in Nederland. Nog altijd 95% van de Nederlanders eet vlees. Opvallend genoeg schatten Nederlanders dat zelf veel lager in: gemiddeld 74%. "Een grote discrepantie tussen realiteit en perceptie die laat zien dat de vleessector veel te voorzichtig is geworden."

foto: Kalver-Liefde.nl

Diervriendelijk zuivel? Jumbo verkoopt melk van start-up Kalverliefde

Jumbo heeft vanaf vandaag melk van start-up Kalverliefde opgenomen in het assortiment.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.