Update: Pieter Pot gaat door met nieuwe eigenaar

Update: Pieter Pot gaat door met nieuwe eigenaar

Onlinesupermarkt Pieter Pot was in de financiële problemen. Door een hoge schuldenlast dreigde een faillissement. In een update laat Pieter Pot weten dat het faillissement is afgewend. Jordan Kopelle en Dominique Rommers van de Delicatessenfabriek nemen het bedrijf over.

Met de Delicatessenfabriek als nieuwe eigenaar kan de verpakkingsvrije supermarkt blijven bestaan. Kopelle en Rommers hebben hiermee een faillissement weten te voorkomen. Zij zullen op lange termijn investeren in Pieter Pot. De nieuwe eigenaren vroegen afgelopen week een kwijtschelding van een deel van de vordering. In een brief, in handen van Retailtrends, gericht aan de leveranciers vroegen zij crediteuren hiervoor een akkoord te geven.

Pieter Pot naar een ‘volgend niveau’

Kopelle en Rommers over de overname: “Wij vinden het bijzonder hoe ver oprichters Martijn en Jouri dit innovatieve verpakkingsvrije concept hebben gebracht. Door onze operationele kennis en ervaring zien wij de kans om het concept naar het volgende niveau te brengen.” Eerder was de Delicatessenfabriek al betrokken bij Pieter Pot. Zo was het bedrijf verantwoordelijk voor het wassen van de statiegeldpotten en flessen.

Gevolgen voor de consument

Voor de consument zal er bij Pieter Pot niks veranderen, laat de onlinesupermarkt weten in een mail aan hen. Consumenten kunnen blijven bestellen zoals ze gewend zijn. Ook de bezorging blijft onveranderd. Daarnaast zijn er plannen om de service verder te verbeteren met onder andere assortimentsuitbreidingen. Zodra deze stappen concreet zijn, zullen consumenten hierover geïnformeerd worden.

Noodzakelijke stap om missie voort te zetten

Oprichters Jouri Schoemakers en Martijn Bijmolt over de overname naar de consument: “Deze stap was noodzakelijk om onze missie voort te zetten. We zijn enorm dankbaar voor het vertrouwen dat je ons reeds gegeven hebt en de impact die we samen hebben gerealiseerd. Sinds de oprichting in 2019 hebben we meer dan 50.000 klanten laten kennismaken met verpakkingsvrije boodschappen, hebben grote merken hun keten veranderd en zijn er meer dan 4 miljoen verpakkingen bespaard. Er is een systeemverandering in gang gezet en aangetoond dat consumenten voor verpakkingsvrij willen kiezen. Dit is pas de start van de systeemverandering.”

Bedrijfsovername

Bedrijfsovernames in voeding 2025: Vrumona neemt GiG Drinks over

In dit artikel recente bedrijfsovernames in de voedingsindustrie op een rij. De laatste wapenfeiten: Vrumona neemt GiG Drinks over, The New Originals Company neemt SoFine over en Plukon Food Group neemt Grupo Avícola Hidalgo over.

Snoepproductie - Beeld: Cloetta
Fabriek van de Toekomst

Cloetta gaat toch geen duurzame snoepfabriek in Roosendaal bouwen

Het Zweedse snoepbedrijf Cloetta, fabrikant van snoepmerken zoals Red Band, Venco en Lonka, ziet af van de duurzame snoepfabriek in Roosendaal.

Voor abonnees
Voor abonnees
Energietransitie

Voor abonnees Zo kan de foodindustrie stappen zetten in energietransitie

Het elektriciteitsnet in Nederland zit vol waardoor voedingsproducenten op korte termijn nauwelijks kunnen overstappen van aardgas op groen stroom. Volgens Rabobank kunnen producenten desondanks al starten met energietransitie. Dit zijn 4 voorstellen die de bank aandraagt.

Voor abonnees
Voor abonnees
Duurzaamheid

Voor abonnees Duurzaamheidsscores berekenen? Deze tools helpen daarbij

Dit artikel biedt een overzicht van een aantal tools waarmee foodbedrijven een duurzaamheidsscore kunnen berekenen. Dit is geen uitputtende lijst maar een overzicht van een aantal tools die op dit moment in de foodsector worden gebruikt.

Biologisch

Stikstofbeleid raakt voedselproducenten, kansen voor biologisch:...

De uitspraak van de rechter over het terugdringen van de stikstofuitstoot raakt niet alleen de agrarische sector, maar ook de voedselproducenten. Voedsel zal duurder worden. De biologische sector ziet juist kansen door de uitspraak.

Foto: shutterstock
Duurzaamheidsclaims

Biologische labels winnen aan populariteit: 'Internationale normen...

Biologische voedselkeuzelogo's zijn steeds vaker terug te vinden op verpakkingen. Naast huidige biologische standaarden zijn er nieuwe biologische schema's in opkomst. Advies- en onderzoeksbureau Ecovia Intelligence ziet een stijgende trend in biologische voedselkeuzelogo's.

foto: shutterstock
Bedrijfsovername

Bedrijfsovernames in voeding 2024: maker Delirium-bier neemt...

In dit artikel recente bedrijfsovernames in de voedingsindustrie op een rij. Het laatste wapenfeit: Brouwerij Huyghe neemt brouwerij Het Anken over.

Beeld: Shutterstock
Overnames

Unilever verkoopt Unox en Zwan aan Zwanenberg Food Group

Unilever ontving een bindend bod van Zwanenberg Food Group voor de overname van de merken Unox en Zwan. Beide merken maken al bijna een eeuw deel uit van de Unilever-portfolio. Unox sinds 1937 en Zwan sinds 1928.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.