Kunstmatige intelligentie ondersteunt productontwikkeling trendy frisdranken

Kunstmatige intelligentie ondersteunt productontwikkeling trendy...

Aqualife Produkte maakt gebruik van AI om toonaangevende smaaktrends te voorspellen.

Alternatieve zuivelproducten vonden op de Anuga hun plekje

Alternatieve zuivelproducten vonden op de Anuga hun plekje

Alternatieve zuivelproducten hebben op de Anuga hun plekje veroverd tussen de zuivelproducten. Een relatief kleine groep bedrijven presenteerde op een klein paviljoen uiteenlopende producten op basis van bloemkool, cashewnoten en erwten.

Functioneel drinken op Anuga: producenten verkopen geen dranken maar gezondheid en een strakke huid

Functioneel drinken op Anuga: producenten verkopen geen dranken maar...

Opvallend veel innovaties op het gebied van dranken zijn er te zien en te proeven op de foodbeurs Anuga. VMT ging in gesprek met 9 bedrijven die nieuwe drankjes op de markt zetten met verschillende werkzame stoffen die goed zijn voor de gezondheid of de huid en daarmee een innovatie award in de wacht sleepten. 'Voedingssupplementen zijn overbodig, alles zit in het flesje.'

Vleesvervangers trekken aandacht op Anuga

Vleesvervangers trekken aandacht op Anuga

In de vleeshal van de Anuga trokken exposanten met vleesvervangers veel aandacht. Dit betekende flinke rijen voor proeverijen bij de vele aanbieders op de beurs, zo ook bij Verdino. Ian Bailey, country manager UK/Ierland bij het bedrijf ziet dat vleesvervangers zich enkele jaren geleden meer richten op gezondheid. "Dat is veranderd. We gaan vol voor smaak en dat betekent soms meer zout en vet."

Anuga komt plaats tekort

Anuga komt plaats tekort

Een half jaar voor de start van de 33e editie van de Anuga, de tweejaarlijks eindproductenbeurs, zijn alle 284.000 vierkante meters verkocht. Zowel de vleesbeurs als het aanbod aan veganistische consumentenproducten is gegroeid.

Anuga 2013 goed bezocht

Op de tweejaarlijkse foodbeurs Anuga was het begin oktober weer een drukte van jewelste. Kant-en-klaar, zowel koelvers als diepvries, blijft erg populair; net als energydrinks. Innovaties zijn te vinden in de vorm waarin producten worden gepresenteerd zoals een pizza op een stokje of eiersalade in plakjes. Voorzichtig beginnen bedrijven zich al te focussen op de smaken van Brazilië, waar volgend jaar het WK voetbal plaatsvindt.