Marketing & Consument

Jumbo en Spar winnen PLMA-innovatieprijs

Jumbo en Spar sleepten met hun Maple Syrup en biologische afbreekbare koffiecapsules een PLMA-innovatieprijs in de wacht. Albert Heijn en Lidl vielen in de prijzen met hun huismerkwijnen.

Duurzaamheid & MVO

Start up W-Cycle gebruikt reststroom als alternatief voor plastic...

De Israëlische start up W-Cycle introduceert SupraPulp, een plasticvrije verpakkingsmateriaal gemaakt van suikerrietafval. De innovatie zou moeten helpen voedsel- en plasticverspilling tegen te gaan.

Product & Bedrijfsnieuws

Plus introduceert vernieuwd huismerk koffieassortiment

Plus voegt nieuwe producten toe aan haar koffieassortiment en verduurzaamt de verpakking. Binnen de segmenten bonen, cups en capsules worden veertien nieuwe producten toegevoegd.

Ingrediënt & Product

Alpro introduceert Creamy Amandel en Kokosnoot Drinks

Alpro breidt haar assortiment uit met twee nieuwe producten: Creamy Amandel Drink en Creamy Kokosnoot Drink. De Amandel Drink is gemaakt van gekarameliseerde amandelen. De Kokosnoot Drink is gemaakt van het witte vruchtvlees van de kokosnoot. Dit vruchtvlees wordt koud geperst en verwerkt.

Duurzaamheid & MVO

Gelaserde agf maakt plastic verpakking met biologische vermelding...

Jumbo gaat vanaf deze zomer een aantal biologische agf-producten voorzien van een 'gelaserd etiket'. Winstpunt is vooral dat het zonder plastic verpakkingsmateriaal mogelijk wordt om op het product te vermelden dat het biologisch is. De vermelding 'biologisch' is wettelijk verplicht.

Duurzaamheid & MVO

Nieuwe bestemming voor 'multi-layer' verpakkingen

Partners van het Virtuous Circle project weten van 'multi-layer' verpakkingen nieuwe tafels te produceren voor scholen in Zuid-Afrika. Deze productie moet er voor zorgen dat verpakkingsafval op een goede manier ge-'upcycled' kan worden.