Deze 10 trends bepalen nu de Duitse voedingsindustrie

Deze 10 trends bepalen nu de Duitse voedingsindustrie

Ondanks economische onzekerheid blijft de investeringsbereidheid binnen de Duitse voedings- en drankenindustrie opmerkelijk stabiel. Dat concludeert de afgelopen week gepubliceerde DLG-Trendmonitor: 'Investeringen en Trends in de Voedings- en Drankenindustrie'. Van AI tot dataveiligheid: in dit artikel vind je de trends op een rij.

Online supermarkt Picnic werkte de afgelopen jaren aan een eigen private label. Deze week lanceerde de websuper het eigen merk

'Waarom moeten budgetproducten lelijk zijn?' Zo gooide Picnic de...

Online supermarkt Picnic groeit naar steeds meer steden en landen. Dat was voor de websuper een goede reden om een eigen private label op te zetten. Maar hoe zet je dit op? En wat is het verschil voor private label in een fysieke supermarkt ten opzichte van een online supermarkt? In dit artikel meer over hoe Picnic private label ontwikkelde voor thuis, en níet voor het schap. "Het voelt als een straf om budgetproducten te kopen."

Heinz levert vanaf nu hagelslag en havermout in big bags aan Pieter Pot

Kraft Heinz gaat voor systeemverandering en levert ontbijtproducten...

Kraft Heinz levert al een tijdje producten aan online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot. De multinational kondigt aan dat zij haar twee ontbijtproducten nu gaat leveren in big bags van 600 en 300 kilogram. Per big bag worden volgen Kraft Heinz 1538 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard. De bedrijven kijken nu naar verdere uitbreiding van de samenwerking.

Pieter Pot werkt aan een circulair verpakkingssysteem

Pieter Pot werkt aan circulair verpakkingssysteem: 'We hopen dat...

Pieter Pot wil dat circulaire verpakkingen de norm worden. Hier geeft de online supermarkt invulling aan door voedingsmiddelen in hergebruikte glazen potten te leveren. VMT sprak met oprichter Jouri Schoemaker over de verdere plannen van de online supermarkt. "Wij willen het systeem veranderen naar een circulair verpakkingssysteem en ook grote bedrijven die transitie laten maken. Alleen dan maak je impact."

Net als bij de reguliere verkoop van levensmiddelen heb je ook bij de online verkoop te maken met Verordening (EU) nr. 1169/2011. (Bron: Shutterstock)

Online food landschap beweegt: groei, innovatie of stekker eruit

In Amsterdam heeft Getir een eerste 'echte' supermarkt geopend. Andere flitsbezorgers vertrekken juist uit Nederland. Maaltijdboxenleverancier HelloFresh komt met het merk Green Chef. Picnic viert zijn miljoenste klant. Online boodschappen doen en laten bezorgen is niet meer weg te denken. VMT zet de belangrijkste ontwikkelingen van de laatste tijd op een rijtje.

4 op 10 jongeren wil 2022 starten met superfoods

4 op 10 jongeren wil 2022 starten met superfoods

De trend om online te bestellen voor de feestdagen zet zich ook dit jaar stevig verder. 4 op de 10 jongeren 2022 wil starten met een zo gezond mogelijke maaltijd van superfoods.

5 foodtrends voor 2022: van melk opnieuw uitvinden tot de samensmelting van on- en offline

5 foodtrends voor 2022: van melk opnieuw uitvinden tot de...

Marielle Bordewijk, food designer en trendwatcher bij Food by Design zet de grootste foodtrends voor 2022 op een rij. Bordewijk voorspelt een biologische revolutie, het opnieuw uitvinden van melk, etnische blending, het samensmelten van on- en offline en de verwildering van voedsel en landbouw voor volgend jaar.

NWS en FrieslandCampina organiseren workshop voor studenten over bedrijfsleven

NWS en FrieslandCampina organiseren workshop voor studenten over...

NWS geeft samen met FrieslandCampina een online workshop aan studenten die meer over het bedrijfsleven willen weten. De workshop vindt plaats op 19 januari en is gratis.

Jason Yavorska nieuwe CPTO bij Beerwulf: 'Er is zoveel groeipotentieel'

Jason Yavorska nieuwe CPTO bij Beerwulf: 'Er is zoveel...

Jason Yavorska gaat als Chief Product & Technology Officer (CPTO) de online bierwinkel Beerwulf versterken. Voorheen was Yavorska Product Director bij GitLab. Met de komst van Yavorska wil Beerwulf aan groeidoelen gaan werken.

Online interactie geslaagd tijdens digitale Empack Reconnect

Online interactie geslaagd tijdens digitale Empack Reconnect

Dit jaar vond op 17 september de Empack Reconnect verpakkingsbeurs voor het eerst online plaats. Vanwege het coronavirus kon het event dit jaar niet fysiek plaatsvinden. Empack is live uitgezonden vanuit een studio in Gorinchem.