Suikerarm en koolhydraatvrij: innovaties spotten op Free From-beurs

Suikerarm en koolhydraatvrij: innovaties spotten op Free From-beurs

VMT bezocht de Free From-beurs op zoek naar innovaties. Drie innovaties die inspelen op de trend van minder suiker en minder koolhydraten vielen op. "We gebruiken geen bindmiddel, glucosestroop, honing, dadels of wat dan ook."

Young R&D: 'Hoe geef ik aandacht aan de innovaties die er echt toe doen?'

Young R&D: 'Hoe geef ik aandacht aan de innovaties die er echt toe...

In de rubriek Young R&D stellen jonge productontwikkelaars vragen aan ervaren vakgenoten. 

On Topic: Zo zorgen startups voor innovatie in de voedingsindustrie

On Topic: Zo zorgen startups voor innovatie in de voedingsindustrie

Startups zorgen steeds vaker op verschillende manieren voor innovatie in de voedingsindustrie. Duurzaamheid, transparantie, plantaardig en lokaal zijn belangrijke gebieden waarop startups innoveren. In dit artikel een overzicht van 16 startups en hoe zij voor innovatie zorgen in de voedingsindustrie.

Marktdata helpt productontwikkelaars Vivera met innovatie

Marktdata helpt productontwikkelaars Vivera met innovatie

Vier jaar geleden schudde Vivera de markt voor vleesvervangers op door de eerste plantaardige biefstuk te introduceren. In de tussentijd is de markt voor vleesvervangers enorm veranderd. Hoe blijft Vivera concurrerend in een drukke markt? Productontwikkelaars Kirsten Schellekens en Robin Haakmat leggen uit hoe ze dat doen tijdens het Food Future Event op 29 september.

Duurzaamheidsclaims: van klimaatvriendelijk tot compleet keurmerk

Duurzaamheidsclaims: van klimaatvriendelijk tot compleet keurmerk

Duurzaamheidsclaims zijn populair. Innova Market Insights dook in haar database en keek naar de groei van deze claims in West-Europa. De laatste vijf jaar groeide het aantal introducties met een duurzaamheidsclaim in deze regio met 17%. Ook wordt er meer geëxperimenteerd met milieukeurmerken zoals Eco-Score en Eaternaty.

Neemt vraag naar luxe plantaardige producten toe?

Neemt vraag naar luxe plantaardige producten toe?

Plantaardige alternatieven voor vis en vlees moeten voor flexitariërs qua smaak en textuur vooral op het origineel lijken. Maar ze moeten wel gezonder zijn en het liefst ook niet duurder dan vlees of vis. Maar vraagt de Europese consument ook om plantaardige producten die verwennen? Innova Market Insights dook in hun database en zocht het uit.