Delft als fermentatiehotspot? DSM investeert in biotechcampus
Ingrediëntenleverancier DSM en ASR Dutch Science Park Fund werken samen om de Biotech Campus Delft (BCD) verder te ontwikkelen tot hotspot in biowetenschappen.
Ingrediëntenleverancier DSM en ASR Dutch Science Park Fund werken samen om de Biotech Campus Delft (BCD) verder te ontwikkelen tot hotspot in biowetenschappen.
Suntory Group ontwikkelde een prototype PET-fles gemaakt van 100% plantaardige materialen, een cruciale stap richting 100% duurzame petflessen in 2030.
BioVoice wil grote(re) bedrijven verbinden met start-ups en midden- en kleinbedrijven (mkb), zodat ze samen uitdagingen aan kunnen gaan. Cargill, Cosun en Rodenburg Biopolymers hebben al zeven innovatievraagstukken geplaatst.
De voedingsmiddelenindustrie baseert zijn productie vooral op lineaire principes. Hoe maak je als bedrijf de switch van lineair naar circulair? Voedselverspillingsexpert Toine Timmermans vertelt.
MVO Nederland en Wageningen Academy zoeken briljante anti-verspillingsideeën om deze te pitchen op de door hen georganiseerde bijeenkomst 'van food waste naar food profit' op 29 juni aanstaande.
Danone en Nestlé Water steunen Origin Materials, een Amerikaanse startup bij de ontwikkeling van flessen die 100% biobased zijn. Tijdens het Food Future Event komt het thema: samenwerking tussen foodbedrijven en startups aan bod.
De Zwitserse voedingsgigant Nestlé en Group E Greenwatt bouwen samen de grootste biogasfaciliteit van Zwitserland. Hiermee helpt het voedingsbedrijf niet alleen de boeren maar dringt het ook zijn koolstofdioxide-uitstoot terug.
Er zijn maar weinig onderwerpen in de Nederlandse samenleving waarover zo weinig verschil van mening bestaat als over duurzaam verpakken: we vinden allemaal dat het moet. Wat resteert zijn de 'devils in the detail' en dat zijn er zo'n duizend per seconde.
Steeds meer bedrijven kiezen voor biobased verpakkingen. Enerzijds is dit geïnspireerd door de verduurzamingsplannen van de verpakkingsbranche, anderzijds door een proactieve houding van de bedrijven zelf. Door de opkomst van online wordt ook web retail packaging steeds belangrijker. Daarom is biobased verpakken samen met web retail packaging het hoofdthema van Empack Utrecht op 12, 13 en 14 april in de Jaarbeurs in Utrecht.
De afbreekbare koffiecapsule gevuld met fair trade Arabica koffie, die ontwikkeld is door Koffiebranderij Peeze, heeft de Food Valley Award 2015 gewonnen.