13-12-2024 | Healthy Food Workshop

13-12-2024 | Healthy Food Workshop

Werk jij in productontwikkeling, menu-ontwikkeling, categoriemanagement of foodmarketing? Ontdek hoe jij kunt bijdragen aan een gezonder voedselaanbod tijdens de Healthy Food Workshop op vrijdag 13 december.

Tijdens deze interactieve workshop, georganiseerd door de Healthy Food Coalition, krijgen deelnemers praktische handvatten om voedingswaarde centraal te stellen in productontwikkeling. De Nutrient Rich Food (NRF)-score speelt hierbij een centrale rol: een wetenschappelijk onderbouwde tool om de voedingswaarde van producten meetbaar te verbeteren.
De Healthy Food Coalition daagt professionals uit om een verschil te maken door producten te ontwikkelen die voedzaam én aantrekkelijk zijn. De workshop is praktisch en resultaatgericht.

Deelnemers leren:

  • De NRF-score toepassen om de voedingswaarde van producten te verhogen.
  • Ingrediënten en technieken gebruiken voor gezondere, aantrekkelijke producten.
  • Inspirerende voorbeelden uit de praktijk en succesvolle strategieën toepassen.
    Met groepsopdrachten en een handige toolkit vol tips ga je direct aan de slag.

Datum: Vrijdag 13 december 2024

Tijd: 09:00 – 12:00 uur

Locatie: Universiteit Utrecht

Aanmelden

Beeld: Suckers

Startup bouwt fabriek voor suikervrije, plasticvrije lolly: 'We...

STARTUP BELICHT - Waarom moeten lolly's op festivals zo vervuilend zijn? Dat vroeg Laura Melenhorst, oprichter van Suckers, zich af. De startup werkt momenteel hard aan het opzetten en inrichten van een eigen fabriek in Nieuwegein. Daar gaat de startup suikervrije lolly's met een eetbaar stokje maken, verpakt in een 100% plasticvrije verpakking. VMT sprak met Melenhorst: "We willen een revolutie starten naar meer plezier op een duurzame manier."

Beemster kaas van CONO Kaasmakers.

Duurzame kaasproductie als onderdeel van een klimaatneutrale kaasketen

In de zuivelsector streeft CONO Kaasmakers, een kleine coöperatie van melkveehouders uit de regio Noord-Holland, naar een goede harmonie tussen koeien, boeren en kaasmakers. Deze samenwerking is niet alleen een kernwaarde, het is ook de sleutel tot het bereiken van meer dan wat individuele partijen afzonderlijk kunnen bewerkstelligen. Door de coöperatie, die als sinds 1901 bestaat, wordt niet alleen geïnvesteerd in het maken van de lekkerste kaas en een sterk merk, maar ook in een positieve toekomst voor komende generaties in de zuivelbranche.

4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk voor de doorsnee consument

4 tips: zo zijn plantaardige alternatieven voor zuivel aantrekkelijk...

Maakt zuivel een comeback? De categorie plantaardige alternatieven voor zuivel groeit nog wel, maar niet overal. Trendbureau The Healthy Marketing Team dook in dit onderwerp en presenteerde op de Food Ingredients Europe de oorzaken en oplossingen voor deze categorie. VMT destilleerde 4 lessen waar productontwikkelaars hun voordeel mee kunnen doen.

Zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden krijgt vorm in NAPV

Zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden krijgt vorm in NAPV

De eerste 20 afspraken in het kader van de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) staan online. Deze gaan over zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.