Fooddesigntrends volgens Verbufa: Van gekleurde dumplings tot origami bietenchips

Fooddesigntrends volgens Verbufa: Van gekleurde dumplings tot origami...

In 2021 zullen de meest out-of-the-box voedingstrends te zien zijn. Voeding is inmiddels meer dan alleen een genotmiddel of brandstof, stelt Verbufa. Eten is een kunst waarmee mensen zich onderscheiden. Dat verwacht Verbufa terug te zien in komende voedingstrends. VMT spitte het rapport door en zette de trends op een rijtje.

De Week van VMT: Hoe kunnen startups inspelen op trends?

De Week van VMT: Hoe kunnen startups inspelen op trends?

Het coronavirus heeft gevolgen voor alle sectoren. Zo ook voor de voedingsindustrie en food startups. Tijdens de Week van VMT komt het onderwerp in verschillende onderdelen aan bod.

Top 10 trends voor 2021 volgens Whole Foods

Top 10 trends voor 2021 volgens Whole Foods

Whole Foods, een grote Amerikaanse supermarktketen, voorspelt wat volgens haar de Top 10 trends zijn voor 2021. Zij voorspellen elk jaar de trends voor het volgende jaar. Voor 2021 zijn deze voorspelde trends volgens de supermarktketen sterk beïnvloed door de coronapandemie. De belangrijkste trend is volgens Whole Foods aandacht voor gezondheid.

Tastewise: 'Vooral gezondheid speelt een rol in opkomende smaaktrends'

Tastewise: 'Vooral gezondheid speelt een rol in opkomende smaaktrends'

Wat zijn de opkomende smakentrends en waar ligt de behoefte van de consument? Tastewise, trend tracker op het gebied van voeding en smaken, legt het uit in een rapport over voedingstrends voor 2021.

De consument vindt duurzaam steeds belangrijker.

De foodindustrie moet in post-coronatijdperk juist inspelen op clean...

"Dit is dé tijd om clean label producten op de markt te zetten", vertelt Jefferson Webster, co-founder van Hunter and Gather Foods. De eetwensen van de consument zijn aan het veranderen en worden sterk beïnvloed door de coronacrisis.

ADM voorspelt 6 innovatietrends als gevolg van corona

ADM voorspelt 6 innovatietrends als gevolg van corona

Corona leidt voor velen tot een verandering in consumptie- en koopgedrag. Dit heeft ook belangrijke gevolgen voor de voeding- en drankenindustrie. ADM verwacht zes innovatietrends voor de voeding- en drankenindustrie als gevolg van de veranderende consumentenbehoeften door corona.