Innova Market Insights Trends 2022: Duurzaamheid belangrijker voor...
De gezondheid van de planeet is belangrijker voor de consument dan hun persoonlijke gezondheid. Dit is de belangrijkste trend die Innova Market Insights ziet voor 2022.
De gezondheid van de planeet is belangrijker voor de consument dan hun persoonlijke gezondheid. Dit is de belangrijkste trend die Innova Market Insights ziet voor 2022.
De Britse ingrediëntenleverancier, EHL Ingredients, voorspelt welke voedseltrends in 2021 zullen opspelen.
Het snackgedrag van consumenten was tijdens de coronacrisis in twee te verdelen, vertelde Sophie de Reynal, marketing manager Nutrimarketing tijdens FiE Digital Next. Ze vertelde ook welke snacks populair waren en hoe bedrijven daar creatief op inspelen: van nutella-hamburgers tot Earl grey gin.
Zowel de eerste als de tweede lockdown hebben grote impact op de toeleveranciers van de voedselketen. De lockdowns zorgen voor het wegvallen van omzetten en voor grote onzekerheden. De Rabobank voorspelt een erg onzekere start van 2021, die samengaat met vijf voorspelde trends.
In 2021 zullen de meest out-of-the-box voedingstrends te zien zijn. Voeding is inmiddels meer dan alleen een genotmiddel of brandstof, stelt Verbufa. Eten is een kunst waarmee mensen zich onderscheiden. Dat verwacht Verbufa terug te zien in komende voedingstrends. VMT spitte het rapport door en zette de trends op een rijtje.
Het coronavirus heeft gevolgen voor alle sectoren. Zo ook voor de voedingsindustrie en food startups. Tijdens de Week van VMT komt het onderwerp in verschillende onderdelen aan bod.
Whole Foods, een grote Amerikaanse supermarktketen, voorspelt wat volgens haar de Top 10 trends zijn voor 2021. Zij voorspellen elk jaar de trends voor het volgende jaar. Voor 2021 zijn deze voorspelde trends volgens de supermarktketen sterk beïnvloed door de coronapandemie. De belangrijkste trend is volgens Whole Foods aandacht voor gezondheid.
Wat zijn de opkomende smakentrends en waar ligt de behoefte van de consument? Tastewise, trend tracker op het gebied van voeding en smaken, legt het uit in een rapport over voedingstrends voor 2021.
"Dit is dé tijd om clean label producten op de markt te zetten", vertelt Jefferson Webster, co-founder van Hunter and Gather Foods. De eetwensen van de consument zijn aan het veranderen en worden sterk beïnvloed door de coronacrisis.
Corona leidt voor velen tot een verandering in consumptie- en koopgedrag. Dit heeft ook belangrijke gevolgen voor de voeding- en drankenindustrie. ADM verwacht zes innovatietrends voor de voeding- en drankenindustrie als gevolg van de veranderende consumentenbehoeften door corona.