'Ook gen Z wil de lekkere producten, maar wel met een beter verhaal' (podcast)

'Ook gen Z wil de lekkere producten, maar wel met een beter verhaal' (podcast)

Wat vraagt de jonge generatie - gen Z - om bij nieuwe producten? Waar moeten productontwikkelaars op letten? Bart Jan Veldhuizen, mede-oprichter van Kitchen Republic, de startup incubator in Amsterdam geeft een workshop op het Food Future Event op 26 september voor productontwikkelaars over dit onderwerp. VMT nam een kijkje in de keuken en sprak met Bart Jan.

"Ik heb niet 1 favoriet. Alle startups die bij ons zijn aangesloten zijn door een selectie heen gegaan. Ik ga zelf vaak af op smaak en of de ondernemer een leuk persoon is. Dat is - zeker als je een community aan het bouwen bent - erg belangrijk." Ondernemers die passie hebben voor bepaalde gebieden binnen ondernemen bijvoorbeeld duurzaamheid of een bepaalde doelgroep, daar hou ik van."

In de podcast noemt Bart Jan het voorbeeld van een Colombiaanse ondernemer die via Italië in Nederland settelde.

Luister hier de podcast:

Van hypes tot samenwerken

Bart Jan vertelt:

  • hoe hij op het idee voor Kitchen Republic kwam
  • hoe hij alles van voedselveiligheid moest leren
  • dat hij voorzichtig is met hypes rond vleesvervangers en flitsbezorgers
  • waar in de markt hij groei ziet
  • hoe startups en grote bedrijven kunnen samenwerken
  • hoe productontwikkelaars om moeten gaan met de jongere generatie

Food Future Event

Wil je als productontwikkelaar meer leren van Bart Jan Veldhuizen? Kom dan naar het Food Future Event op 26 september. Hij geeft samen met productontwikkelaar Loek Veltmans een workshop: Productontwikkeling voor nieuwe generaties, hoe doe je dat?

Luister naar andere podcasts over het Food Future Event:

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

foto: shutterstock

Albert Heijn over hybridevlees en CO2-reductie: 'Door rundvlees deels...

Half-om-halfgehakt kennen de meeste producenten wel. Albert Heijn introduceert een nieuw soort hybride product: rundkip. De supermarkt wil met deze...

Startup wil Nestlé van halal segment worden: 'Het is geen niche meer'

Startup wil Nestlé van halal segment worden: 'Het is geen niche meer'

STARTUP BELICHT - "Eten dat je deelt, is twee keer zo lekker", stelt de oprichter van Kadir's. Omdat hij op feestjes steeds buiten de boot viel qua...

Perspectief op plantaardig: 'kiezen tussen isolaat of concentraat blijft een dilemma' (podcast)

Perspectief op plantaardig: 'kiezen tussen isolaat of concentraat...

Deze podcast is de eerste van drie podcasts waar redacteur Dionne Irving met eiwitexpert Jeroen Willemsen terugblikt en vooruitkijkt op de...

19-10-2024 | SIAL Parijs

19-10-2024 | SIAL Parijs

Voedingsmiddelenbeurs SIAL vindt plaats van 19 tot en met 23 oktober 2024 in Paris Nord Villepinte. SIAL viert haar 60ste verjaardag.

Van cassavesnack met chlorella tot Oostenrijkse chips met falafelkruiden: 10 trends in snacks en zoetwaren

Van cassavesnack met chlorella tot Oostenrijkse chips met...

Consumenten weten steeds meer over de ingrediënten in de voedingsproducten die ze kopen. Ze worden daardoor kritischer en verwachten ook eerlijke...

Credit: PlantFWD

Jonge startups gaan voor minder bewerkte vlees-, vis- en...

Voorheen ontwikkelden startups vleesvervangers die heel erg op vlees moesten lijken, een lange ingrediëntenlijst maakte niet uit. Jonge startups...

Opinie John Verbakel, Upfield: 'Gezond verstand gebruiken bij benaming zuivelalternatieven'

Opinie John Verbakel, Upfield: 'Gezond verstand gebruiken bij...

OPINIE - Gezond verstand en niet beklemmende regelgeving zou de boventoon moeten voeren bij het kiezen van productbenamingen van innovatieve...

Hoe zorg je voor een correct etiket?

Hoe zorg je voor een correct etiket?

Producenten van verpakte voedingsmiddelen onderschatten vaak de etiketeisen. In de praktijk lopen ze tegen complexe wetgeving aan. Ze hebben moeite...